
İstanbul’da silahlı saldırıda hayatını kaybeden 21 yaşındaki futbolcu Kubilay Kaan Kundakçı cinayeti davasının ilk duruşması görülüyor. Müebbet hapis cezası talep edilen Alaattin Kadayıfçıoğlu ve Aleyna Kalaycıoğlu hakim karşısına çıktı. Anadolu Adalet Sarayı'ndaki duruşmayı yerinde takip ettik.


Ümraniye’de 19 Mart’ta silahlı saldırıya uğrayarak hayatını kaybeden Kubilay Kaan Kundakçı cinayetine ilişkin sanıkların yargılanmasına başlandı.

Olay, 19 Mart gecesi Ümraniye Sıddık Sokak’ta meydana geldi. İddiaya göre, müzisyen Vahap Canbay, bir süre önce ayrıldığı şarkıcı Aleyna Kalaycıoğlu ile yeniden barışmak istedi.

Canbay, araları iyi olduğu öğrenilen arkadaşı Kubilay Kaan Kundakçı’dan (21) yardım istedi. Kubilay Kaan Kundakçı, Vahap Canbay ve arkadaşlarıyla birlikte, Aleyna Kalaycıoğlu’nun bulunduğu stüdyonun önüne gitti. Grup araç içerisinde beklediği sırada, iddiaya göre olay yerine çakarlı lüks araçlarla gelen şüpheliler saldırı gerçekleştirdi. Kurşunların hedefi olan Kundakçı ağır yaralanırken, hastaneye kaldırılan genç futbolcu yapılan tüm müdahalelere hayatını kaybetmişti.

Olay sonrası Aleyna Kalaycıoğlu, Alaatin Kadayıfçıoğlu, İzzet Yıldızhan ile birlikte 7 kişi tutuklanmıştı. İstanbul Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı'nca yürütülen soruşturma 10 isim sanık sıfatıyla yer aldı.
"Elim tetikte değildi"
İlk savunmayı Alaattin Kadayıfçıoğlu yaptı. Kadayıfçıoğlu, Aleyna ile olay tarihinden 2-3 hafta öncesinde tanışıp sevgili olduklarını anlattı. "Olay gününden bir gün önce evimde misafir ettim. Aracı olmadığı için kendi aracımı verdim. Onu aradığımda annesine gittiğini aracın da stüdyoda kaldığını söyledi." dedi. Kalaycıoğlu'nun stüdyoda eşyalarının ve köpeğinin kaldığını anlatan Kadayıfçıoğlu, "Eşyalar ve köpek araca sığmaz diye ben babamın vip aracını aldım. Şoförle birlikte gittik. Aleyna’yı da yanımıza alıp stüdyonun önüne gittiğimizde sokakta geçişimizi engelleyecek şekilde bir araç duruyordu. Aleyna bu aracı görünce panikledi” dedi. “Araçtakilerin kim olduğunu sorduğumda Aleyna da bana, ‘eski erkek arkadaşı olduğunu söyledi. Bu olayı bana sabah anlatmıştı. Bende kendisine polise ihbarda bulunması gerektiğini söylemiştim” ifadelerini kullandı. Karşıdaki aracın içini net bir şekilde gördüklerini anlatan Kadayıfçıoğlu, “Ben bize ateş etmelerinden tedirgin oldum. Olay çıkmaması için rica etmek için tedbirli bir şekilde yanlarına gittim. Yolcu tarafını parmağımdaki yüzükle tıklattım. Şahıs kapıyı bana sertçe ittirdi. Ben de tutmaya çalıştım. Yolcu tarafında oturan şahıs bana küfür etmeye başladı. İki eliyle bana vuruyordu. Sonrasında beni içeri çekmeye çalıştı. Silah olan diğer elimle de müdahale etmeye çalışınca şahıs silahı tutmaya çalıştı. Ben dur diyene kadar silah patladı. Her şey çok hızlı oldu. Elim tetikte değildi. Kimin silahı patladı, anlamadım. Ona olacağına keşke bana olsaydı" şeklinde kendini savundu.

Müebbet ile yargılanıyorlar
İddianamede, Aleyna Kalaycıoğlu ve annesi Zuhal Kalaycıoğlu'nun "Kasten adam öldürmeye azmettirme" suçundan müebbet hapis cezaları Alaattin Kadayıfçıoğlu'nun "Kasten öldürme" ve "Ruhsatsız silah bulundurma" suçlarından müebbet ve 1 yıldan 3 yıla kadar hapsi talep edildi. 27. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülecek duruşma salon yetersizliği nedeniyle Şehit Hakan Kılıç Konferans Salonu’nda görülüyor. Sanıkların yargılanmasına başlandı.
"Alaattin'e ilerlemesini söyledim"
Daha sonrasında tutuklu sanık Aleyna Kalaycıoğlu savunma yaptı. Kalaycıoğlu, "Kubilay aradı beni 'Ablacığım ben sizi barıştırmak için gelmek istiyorum' dedi, ben 'Gelmeni istemiyorum' dedim. Yalçın bir önceki konuşmada 'Canbay çok kötü' dedi, ikinci konuşmada telefonu aldı ve 'Hayatında biri varsa kendimi öldüreceğim' dedi. Ben de korktum, 'Hayatımda kimse yok' dedim onu sakinleştirmek istedim. Daha sonra aracın içerisindeyken Yalçın aradı, 'Stüdyoya dön' dedi ben de dönmeyeceğimi söyledim, yemek yemeğe gittik biz. Yemekteyken üstü kapalı şekilde Alaattin'e söyledim. Anneme de söyledim Yalçın ve Kubilay'ın bizi barıştırmak için geldiğini söyledim, bana 'Gel' dedi. Olay anında ben ilk defa Alattin'in silah taşıdığını gördüm. İlerlemesini söyledim. Araçtan indi 'Sadece konuşacağım' dedi, öyle indi arabadan daha sonrasında silah patlayınca elim ayağım boşandı. Daha sonra Alaattin beni vip araca bindirdi. Araca binince silahı gördüm arka koltukta. 'Alaattin sen ne yaptın' dedim, o da bana 'Ne olduğunu bilmiyorum' dedi. Sonra 'Bertin'i aradım ambulans çağır ya da ben çağıracağım' dedim. Sonra bir daha Bertin'i aradım 'Bana birşey olmadığını söyle' dedim o da bana 'Bir kişi yerde yatıyor' dedi. Bertin beni anneme bıraktı, daha sonra polisler geldi. Telefonumu kapatmadım, telefonumdan hiçbir şey silmedim" diye konuştu

"Yüzüme nasıl bakabilecekler?"
Öldürülen Kubilay Kaan Kundakçı'nın babası Cemil Kundakçı duruşma öncesi adliye bahçesinde açıklamalarda bulundu. Kundakçı, "Bizim için çok zor bir gün. Psikolojik olarak içeriye girdiğim zaman nasıl bir duygu içinde olacağımı açıkçası ben de bilmiyorum. Yüzüme nasıl bakabilecekler? En ağır cezayı almalarını diliyorum ve bunun için uğraşacağız" dedi.

"Kimin silahı patladı görmedim"
Tutuklu sanık Mustafa Recep savunmasında, " Ben o gece evimdeydim ailemle birlikte oturuyordum. Alaattin bey mesaj attı, 'Abi rica etsem aracımı alır mısınız' dedi. Ben de 'Tamam' dedim, bana anahtarı verdiler. Hüseyin Bey ile Vito ile gittik, dar bir sokağa girdi biz de girdik, durduk patronum olduğu için arkasındaydım zaten hep böyle. Alaattin Bey indi kapıya tıkladı, sonra kapı açıldı, Alaattin Beyi içeri çekti biz de arkasındaydık, daha sonra arbede oldu, silah patladı, kimin silahının patladığını görmedim, panik halinde oradan nasıl çıktığımı bilmiyorum " dedi.
Mahkeme, sanıkların tutukluluk halinin devamına karar vererek duruşmayı 13 Temmuz'a erteledi.






