Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yapılması planlanan Kanal İstanbul projesi ilişkin ÇED süreci başladı. Çevresel Etki Değerlendirmesi süreci tamamlanana kadar bilgi, görüş, soru ve öneriler bakanlığa iletilebilecek.
Kanal İstanbul projesinin ÇED başvuru dosyası bakanlık tarafından uygun bulundu ve projenin ÇED süreci başladı. Projeye ilişkin Çevresel Etki Değerlendirmesi süreci tamamlanana kadar bilgi, görüş, soru ve öneriler İstanbul Valiliği ya da Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na gönderilebilecek.
5 YIL SÜRECEK
45 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA
Habertürk'ün haberine göre; Detay mühendislik çalışmaları devam eden Kanal İstanbul güzergahı 45 kilometre uzunluğundaki Küçükçekmece Gölü, Sazlıdere Barajı, Terkos doğrusun takip ediyor.
100 YIL TÜRKİYE'YE HİZMET EDECEK
KANAL İSTANBUL NERELERDEN GEÇİYOR?
Kanal İstanbul ÇED dosyasına göre, proje kapsamında inşa edilecek olan alt ve üst yapıların tamamı İstanbul Avcılar, Küçükçekmece, Başakşehir ve Arnavutköy ilçeleri sınırları içerisinde, kıyı yapılarından Karadeniz‟de tesis edilecek olan dolgu alanı Çatalca ve Arnavutköy ilçelerinin, Karadeniz Limanı ise Arnavutköy ve Eyüp ilçelerinin Karadeniz‟e olan kıyı şeritlerinde yer alıyor. Marmara Denizi tarafında tesis edilecek olan adalar batıdan doğuya doğru sırasıyla Büyükçekmece, Beylikdüzü ve Bakırköy ilçelerinin Marmara Denizi‟ne bakan kıyılarında ve Marmara Limanı ise Küçükçekmece ilçesinin girişinde kanal koridorunun başlangıç noktasında yer alıyor.
5 BİN KİŞİYE İŞ KAPISI OLACAK
Kanal İstanbul projesi inşaat aşamasında 5 bin kişiye, işletme aşamasında ise yardımcı tesisler de dahil olmak üzere toplam bin kişiye istihdam sağlayacak.