İkinci el araç tarafında ortaya çıkan yoğun ilgi ve sonrasında fiyatlarda yaşanan astronomik artışlar kötü niyetli kişileri de akıl almaz yöntemlere başvurmaya itiyor.
Bu yöntemlerden hiç şüphesiz en dikkat çekeni ise son günlerde sıkça gündeme gelmeye başlayan ve çok sayıda vatandaşı mağdur eden aynı model ve markaya ait iki farklı aracın birleştirilerek piyasaya sürülmesi olarak öne çıkıyor.
Bu zamana kadar hava yastığına köpük sıkılmasından, km ile oynamaya, orijinal yerine taklit ürün kullanımından gizlenen ayıplara kadar ikinci elde ortaya çıkan sahtekarlık ve işlemler arasında en tehlikelisinin iki aracın kaynakla birleştirilmesi olarak ifade eden piyasa uzmanlarının paylaştığı rakamlar da trafikteki ölümcül tehlikenin hangi boyutlara ulaştığını da gözler önüne seriyor.
İki veya daha fazla modele ait önemli parçalar birleştirilerek bir araya getirilen ve satılan bir aracın nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırılık oluşturduğuna dikkat çeken Avukat Burak Alcan, ''Haliyle bu durumun tüketicinin araçtan beklediği faydaları azalttığı ve hatta ortadan kaldırdığı görülmektedir. Araç muadili olan diğer araçlarla kıyaslanmaz hale getirilmiş durumdadır. Bu halde ayıplı bir mal satımı gerçekleşmiş durumdadır. Ayrıca satın alınan maldaki ayıbın, ağır kusurla tüketiciden gizlendiğinin de kabulü gerekir ki bu durumda da tüketici haklarını zamanaşımı olmaksızın kullanabilecektir. Bu itibarla tüketici aldığı aracı iade ederek ödemesini geri talep etme hakkına sahiptir.'' dedi.
20 bin onarım noktasının belgesiz ve yetersiz makine ekipman nedeni ile iptidai yöntemler ile ağır hasarlı araç onarımı yaptığını kaydeden Ünaldı, TSE belgesi olmayan, Mesleki Yeterlilik Belgesi'ne sahip kalifiye eleman çalıştırmayan oto servislerinin, ağır hasar kaydı işlenen hasarlı araçları onarmasının can güvenliği nedeniyle yasaklanması gerektiğini ifade ediyor.
Çözüm olarak ise perte ayrılmış araçların kesinlikle trafiğe döndürülmeden direk bertaraf merkezine götürülmesi ve bu araçların preslenmesi gerektiğine işaret eden Ertemel, ''Maalesef bu şekilde bir yöntem yok Türkiye'de. O yüzde önü ve arkası hasarlı iki aracı alıp birleştirerek ortaya kendilerince sağlam bir araç çıkarmaya çalışıyorlar. Bu araçların ekspertiz firmalarında da çok fazla yakalanma şansı yok çünkü ortadan kaynak yapılıyor bu araçlara. O yüzden tavanın açılıp bakılması ya da şaseden anlaşılabilir.'' dedi.