
Taksilerde zorunlu olan güvenlik kamerası sistemi İBB ile anlaşmalı tek bir firma tarafından satılıyor. Ancak iddialara göre bu sistemin bedeli bin 750 lirayken taksiciler 62 bin lira vermek zorunda bırakılıyor. Taksicilerin isyanına neden olan sistemin perde arkasını TVNET araştırdı. Taksilerde zorunlu hale getirilen kamera sisteminin maliyeti ile satış fiyatı arasında büyük fark olduğu görüldü. Sistemin gerçek maliyetinin yaklaşık bin 750 TL olduğu, ancak taksi sahiplerinden 62 bin TL talep edildiği belirtiliyor. Uygulamanın İBB ile anlaşmalı tek bir firma üzerinden yürütülüyor.
‘CİDDİ BİR SUİSTİMAL VAR’
Dalcı, İSBAK üzerinden yapılan anlaşmada gelir paylaşım oranlarına dikkat çekerek, cihaz bedelinin düşük olmasına rağmen yüksek lisans ücretleriyle maliyetin artırıldığını ifade etti.
750 MİLYON TL’LİK HESAPLAMA
Belirtilenlere göre, İstanbul’da yaklaşık 12 bin araca kamera sistemi takılması planlanıyor. Araç başına 62 bin TL üzerinden yapılan hesaplamada toplam tutarın yaklaşık 750 milyon TL’ye ulaştığı belirtiliyor. Esnaf temsilcileri, bu rakamın haksız kazanç oluşturduğunu öne sürerek konuyu yargıya taşıdı ve suç duyurusunda bulundu.
İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı İsmet Dalcı, esnafın mağdur edildiğini savunarak, aynı sistemin çok daha düşük maliyetlerle temin edilebileceğini söyledi. Dalcı ayrıca, güvenlik kameralarına ait kayıtların esnaf odasıyla da paylaşılması gerektiğini ifade etti.






