YouTube, beğenmeme düğmesinin platformdaki içerik oluşturucuları olumsuz etkilediğini düşünerek sayıları kaldırmayı test ediyor. Şu anda sınırlı bir kullanıcı kitlesi için devam eden testler, önümüzdeki haftalarda tüm kullanıcılara açılabilir.
Facebook, Twitter
ve
Instagram
gibi platformlar paylaşılan gönderilerdeki etkileşimleri temelde
beğeni
ve
yorumlarla
ölçüyor. Ek olarak bir dizi parametre olsa da aslında temelde en önemli faktör bunlar. Ancak
beğeni düğmesi
aslında kullanıcıların duygularını tam olarak ifade etmesinden çok uzak. İşte bu noktada
sosyal ağlar
farklı
emoji tepkileri
üzerinde çalışıyor. Facebook'un uzun süre önce aktif ettiği
yeni emoji etkileşimlerin
nedeni de bu.
Son olarak
YouTube
ise şu anda herkese açık olarak sunduğu
'beğenmeme'
düğmesindeki sayıları kaldırmayı test ediyor. Buna ek olarak
YouTube
Studio'da
videoya gelen etkileşimler aynı şekilde görülmeye devam edilebilecek. Yani aslında videoyu kaç kişinin beğenmediği
Studio'dan
ayrıntılı bir şekilde görülebilecek.
YouTube, beğenmeme rakamlarını neden kaldırmayı planlıyor?
YouTube,
'beğenmeme'
sayısının herkese açık şekilde görüntülenebiliyor olmasının
içerik oluşturucuları
olumsuz etkilediğini düşünüyor. Konuyla alakalı yapılan açıklama ise şu şekilde:
Beğenmeme düğmesiyle ilgili ilk karar değil
YouTube,
daha önce birkaç kez benzer test gerçekleştirmişti. Son açıklama ise şöyle: