Facebook CEO'su Mark Zuckerberg Apple'ın gizlilik değişikliklerinin rekabet önleyici olduğunu düşünüyor
Yunus Emre Şahin
11:1728/01/2021, Perşembe
Yeni Şafak
Sonraki haber
Apple-Facebook
Facebook CEO'su Mark Zuckerberg, Apple'ın artık en büyük rakiplerinden biri olduğunu bildirerek 'gizlilik hizmetlerinde' yapılan düzenlemelerin rekabeti önlediğini duyurdu. Hatta Apple'ın bu değişiklikleri kendi çıkarları için yaptığını da söyledi.
Facebook
, dün itibariyle
2020'nin dördüncü çeyreğine
ilişkin
gelir
ve
kazanç raporlarını
paylaştı. En dikkat çekici ayrıntılardan birisi
şirket CEO'su Mark Zuckerberg'in
Apple hakkında söyledikleri oldu.
Açılış konuşmasında
Apple'ın reklamcılık sektörüne
büyük ölçüde güvenen
Facebook
gibi şirketleri etkileyen
'izleme karşıtı'
değişikliklerine odaklandı. Birçok farklı yabancı yayın organının da vurguladığı gibi Zuckerberg, Apple'ın gizlilik politikasını insanlara yardım etmek için değil, kendi çıkarlarını geliştirmek için değiştirdiğini iddia etti.
Konuyla alakalı olarak
Mark Zuckerberg'in
tam açıklaması şu şekilde:
Zuckerberg
ayrıca Facebook'un Apple'ı en büyük rakiplerinden biri olarak gördüğünü de belirtti. Böylece gizlilik değişikliklerinin
Messenger
ve
WhatsApp'a
zarar verdiğini ve bunun karşısında,
iMessage
ve
FaceTime
gibi
Apple hizmetlerini
güçlendirdiğini duyurdu.
Apple geri adım atmıyor
Apple
ise
Facebook'un
tüm bu şikayetlerine rağmen geri adım atmıyor ve yakın gelecekte yeni izleme kurallarını hayata geçirmeyi planlıyor. Rastgele bir reklam tanımlayıcı aracılığıyla kullanımı izlenen uygulamaların, bir gereksizim görüldüğünde
reklam izleme amacıyla
bilgilerini paylaşmak isteyip istemedikleri konusunda kullanıcılara ek bir soru sorması gerekiyor.
Reklamverenler, kişiselleştirilmiş reklamlar sunmak ve
reklam kampanyalarını izlemek
için rastgele reklam tanımlayıcısını kullanıyor. Ancak reklam endüstrisi birçok kişinin bu bilgileri paylaşmamayı tercih etmesini bekliyor.
Apple bu noktada
kullanıcı verilerinin
ne zaman toplandığını ve diğer
uygulama
ya da
web servisleriyle
ne zaman paylaşıldığını gösteren ek bir seçenek olması gerektiğini savunuyor.