Şirketler dijital dönüşümlerini gerçekleştirip temel iş yüklerini buluta taşımaya devam ederken üst düzey yöneticiler müşteri taleplerini karşılayabilmek için kendi rollerini yeniden tanımlıyor. Tüm bu çalışmalar gerçekleşirken de güvenlik merkezde tutuluyor. Özellikle bankacılık ve sağlık hizmetleri gibi regülatif sektörlerde çalışan CMO ve CDO’lar; veriye dayalı pazarlamaya ağırlık verirken, kritik kurumsal bilgilerin ve müşteri bilgilerinin de sorumluları haline geliyor.
Bu durum yöneticiler için anlamlı müşteri deneyimi sunmayı daha da önemli hale getirirken veri güvenliğinin gerekliliğini öne çıkartıyor. IBM, Adobe ve Red Hat’in ortaklığı ilk aşamada aşağıdaki başlıklara odaklanmayı hedefliyor:
Finansal hizmetler için kullanıma sunulan Adobe: IBM'in iş ortakları ekosistemine dahil olan Adobe, IBM Cloud for Financial Services için müşteri deneyimi çözümleri sağlayacak. IBM, IBM Cloud for Financial Services hizmetiyle müşterilerine kişiselleştirilmiş deneyimler sunarken aynı zamanda onların güvenlik ve yasal düzenleme gereksinimlerini karşılamalarına yardımcı olacak.
Adobe Dijital Deneyim Üst Düzey Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Anil Chakravarthy konu ile ilgili yaptğı açıklamada, "İçinde bulunduğumuz dönemde şirketler, müşterileri ile dijital olarak etkileşim kurma çabalarını hiç olmadığı kadar hızlandırıyor.
IBM Küresel Pazarlar Kıdemli Başkan Yardımcısı Bridget van Kralingen ise ortaklık hakkındaki yorumlarını şu sözlerle ifade etti: "Günümüzde işletmeler, deneyimi önceliğine alan bir ortamda faaliyet gösteriyor. Bu ortamda merkeze güven ve teknoloji esnekliğini konumlandırarak veriden büyük miktarda değer elde etmek mümkün.
Dijital ekonomide rekabetçi olmanın, yenilikleri hızla sunmayı gerektirdiğinin altını çizen Red Hat Bulut Platformları Kıdemli Başkan Yardımcısı Ashesh Badani ise şu yorumda bulundu:
“Bu iş birliği sayesinde Adobe, IBM ve Red Hat, kuruluşların ister şirket içi veri merkezlerinde ister birden çok genel bulutta olsun, hibrit bulut çözümleriyle esneklik ve hız ile her ortamda mükemmel dijital deneyimler sunmalarını sağlıyor.” IBM, bu ortaklık kapsamında Adobe'u "Küresel Deneyim Ortağı" olarak tanımlıyor. Böylelikle kendi pazarlama faaliyetlerinin dönüşümünde de Adobe Experience Cloud uygulamalarını kullanmaya başlayacak.