Kainatta en yüksek hakikat imandır. İmandan sonra ise namaz gelmekte. Rabbimiz Yüce Kitabımız Kur’an-ı Kerimde, Namaz şüphesiz insanlara belirli vakitlerde farz kılınmıştır. (Nisa Suresi 10). Akıl sahibi olan, buluğ çağına, ergenlik çağına ulaşmış olan kadın ve erkeğe günde beş vakit namaz kılmak farzdır. Rabbimiz Kur’an’da yaklaşık yüz yerde namazdan bahsetmektedir. Peygamber Efendimiz’in hadislerine bakıldında da namaz, imandan sonra hep ön planda yer almaktadır. Namaz dinin direğidir.
Mesela: Rükûya eğildikten sonra "Allahu Ekber" demek, rükûdan tamamen doğrulduktan sonra "SemiAllahu limen hamideh" demek. Halbuki tekbir, rükûya eğilmeye başlarken alınır ve rükûya varınca tamamlanır. "SemiAllahu limen hamideh" 9 demeye rükûdan kalkarken başlanır ve doğrulunca bitirilir.
Namazda süre okunurken baştan sona, yani, yukardan aşağıya doğru gidilir. Mesela; birinci rekatta Fatihadan sonra 'Elemtere'yi okumuş ise, ikinci rekatta "Liîlafîyi" okuması gerekir, doğru olan budur. Birinci rekatta "Uîlafı"yı okuyup ikinci rekatla "Elemtere"yi okumak tersine okuyuştur ve mekruhtur. Birinci rekatta bilmeyerek fatihadan sonra "Kul eüzübi rabbinnas "ı okusa, ikinci rekatta da onu tekrar eder. Eğer kasıtlı olarak okursa mekruhtur. Ancak yine aynı sureyi okur.
Şöyle ki: Birinci rekatta "Elemtere"yi okusa, ikinci rekatta "Liîlafi"yı okuması gerekirken bunu atlayıp "Eraeytelleziy" okumak mekruhtur. Fakat iki veya daha fazla süre atlayarak okumak mekruh değildir.
Aynı rekatta iki süre okuduğu takdirde iki sure arasını bir veya birkaç süre atlayarak okumak da mekruhtur, Aradaki sure uzun ise, onu geçerek sonra ki süreyi okumak mekruh olmaz, (îki süreyi bir rekatta ara vermeden peş peşe okumak mekruh değildir,) Bir surenin ayetinden bir veya birkaç ayet atlayarak başka ayete geçmek de mekruhtur.
Çünkü secdede alnı yere koymak farz, burnu yere koymak vaciptir. Özürsüz olarak vacibin terk edilmesi mekruhtur Ancak burnu yere koyup, özürsüz olarak alın yere konulmadığı takdirde namaz sahih olmaz.
(Bu durumda olan, eğer vaktin çıkmasından korkmuyorsa tuvalete çıkıp rahatladıktan sonra abdest alıp namazı yeniden kılar. Vaktin çıkmasından korkarsa öylece namazım tamamlar.)
- Seni bu kıyafetle bu insanlara göndersem gider misin" diye sordu, Adam:
- Allah Teala, huzuruyla düzgün kıyafetle çıkılmaya daha layıktır, dedi.