Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ankara'da AKM-Gar-Kızılay Metro Hattı'nda incelemelerde bulundu. Test sürüşleri devam eden hattaki metronun sürücü koltuğuna oturan Karaismailoğlu, Kızılay İstasyonu'na kadar test sürüşü yaptı. Burada konuşan Karaismailoğlu, "Ankaralıların ihtiyaç duyduğu bu anlamlı projeyi bir an evvel hayata geçirmek, Ankara’mızın raylı sistem ağını genişletecek yeni projemizin ilk seferi için artık gün sayıyoruz. AKM-Gar-Kızılay Metrosu ile yeni bir hattı daha Ankara’ya kazandırmanın eşiğindeyiz. 3.3 kilometre uzunluğundaki AKM-Gar-Kızılay Metro Hattı’nı tamamladığımızda; Gar, Adliye ve Kızılay olmak üzere 3 istasyondan oluşan hattımız, Keçiören’den Kızılay’a aktarmasız metro ulaşımı sağlaması açısından da son derece önemli. Günde 600 bin yolcu kapasitesine sahip hattımızdaki ilk durak olan Gar İstasyonu aracılığıyla vatandaşlarımız, YHT garına ulaşacak; yine aynı istasyon sayesinde Başkentray ve Ankaray’a aktarma yapabilecekler. İkinci istasyon olan Adliye İstasyonu aracılığıyla da M1 hattına, yani Başkentray’a aktarma sağlanabilecek. Son istasyon da Kızılay. Buradan da Batıkent, Çayyolu ve Ankaray metro hatlarına aktarma yapmaları mümkün olacak" diye konuştu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın hayata geçirdiği projeler ile ülke çapında yatırım, istihdam, üretim, ihracat ve cari fazla temelli büyümeyi desteklediklerini söyleyen Karaismailoğlu, "Aynı zamanda vatandaşlarımızın hayatını kolaylaştırıyor, onları, konforlu ve yeni nesil toplu ulaşım sistemleri ile buluşturuyoruz. AKM-Gar-Kızılay Metro Hattımızın da bu açıdan Ankaralılara ve Ankara’ya çok önemli faydalar sunacağına dikkat çekmek istiyorum. Metro hattımızın işletmeye açılmasıyla; kara yolu bakım ve işletme kazancından 104 milyon, kaza maliyetlerinden 43 milyon, zaman tasarrufundan 124 milyon, hava kirliliği, iklim değişikliği, gürültü, doğa ve yeşil arazi maliyeti, biyolojik çeşitlilik, toprak ve su kirliliğinden azalma gibi dışsal faydalardan 108 milyon olmak üzere, 35 yıllık vizyonda, Ankaralıların toplam ekonomik kazancı 379 milyon euroya ulaşacaktır. Sadece bu ekonomik kazanç dahi Ankara’ya ne kadar önemli ve yerinde bir proje kazandırdığımızı gösteriyor. AK Parti hükumetleri öncesinde halka hizmet etmek yerine sadece hamaset dolu siyaset yapanlar ülkemizin yerinde saymasına neden oldular. Göreve gelenler; sadece ideoloji siyaseti yapıp taş üstüne taş koymadılar" dedi.
Bakan Karaismailoğlu, yarın Ağrı'ya gideceklerini, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın video konferans ile katılacağı törenle 'Ağrı Hamur Tutak Patnos' bölünmüş yolunun açılışını gerçekleştireceklerini söyledi. Cumartesi günü de Şanlıurfa Çevre Yolu'nu hizmete açacaklarını ifade eden Karaismailoğlu, bu projeleri bitirdikten sonra yenilerine başlayacaklarını dile getirdi.
Karaismailoğlu, metro hattındaki incelemesinin ardından TCDD Taşımacılık A.Ş. tarafından düzenlenen 'Ulaşınca Başlar Fotoğraf Yarışması Ödül Töreni'ne' katıldı. Karaismailoğlu, bakanlığının bundan sonraki yatırımlarının demiryolu ağırlıklı olacağını söyleyerek, "Türkiye dünyadaki konjonktür ve konumu gereği artık büyük ölçekli yatırımlar yapabilecek bir konuma geldi. Demiryolu sektöründe çok önemli yatırımlarımız var. Türkiye genelinde tam 4 bin 500 kilometre demir yolu yatırımı şu anda devam ediyor. Halkalı’dan başlayıp Çerkezköy, Edirne, Kırıkkale, Avrupa hattında inşaatımız devam ediyor. Bursa’yı Ankara-İstanbul hattına bağlamak için çok hummalı bir çalışma var. Aynı şekilde Ankara-İzmir hattındaki bütün ihalelerimiz yaptık. Nisan ayı olarak kendimize hedef koyduk; Ankara-Sivas hattımızı da açacağız. Şu an 1400 kilometre hızlı tren işletmeciliği yapıyoruz. Bununla birlikte toplam demir yolu ağımız 13 bin 100 kilometre. İnşallah hedefimiz 2053’e geldiğimizde bu sayıyı 28 bin kilometreye çıkarmak." dedi.