Türk mühendislerce tasarlanan ve geliştirilen seyyar yüzücü hücum köprüsü Samur yan yana gelip birleşerek köprüye dönüşebiliyor. Benzer amaçlar için tasarlanan dünya çapındaki diğer tüm sistemlerden daha üstün özelliklere sahip olan Samur'un eşi benzeri bulunmuyor.
Türkiye'de büyük ölçekli ana yüklenici firmalar, birçok alt sistem üreticileri, teknokent firmaları, küçük ve orta ölçekli işletmeler ve araştırma enstitüleri bulunuyor. Üniversitelerin de entegre olduğu bu camiada Türk Silahlı Kuvvetlerimiz için (TSK) çok önemli savunma sanayi projeleri geliştiriliyor. yenisafak.com olarak bu hafta Türk Savunma Sanayii'nin en büyük ihracatçıları arasında yer alan ve kara araçları sektörünün lider firmaları arasında bulunan FNSS Savunma Sistemleri A.Ş tarafından üretilen SAMUR Seyyar Yüzücü Hücum Köprüsü'nü (SYHK) sizlere aktaracağız.
Türkiye'nin ilk özgün tasarım ve geliştirme projesi olan Samur, nakliye takımları ve köprü yapılandırma işi ile nehir geçiş harekâtlarında ana muharebe tankı başta olmak üzere tüm askeri yüklerin karşı kıyıya geçirilmesi için tasarlandı. Böylelikle seyyar yüzücü hücum köprüsü ile tank ve zırhlı araçlar için akarsu ve nehirler engel olmaktan çıkıyor.
TSK'nın envanterine 2011 yılında giren Samur, hem karada hem denizde ilerleyebiliyor. İhtiyaca göre seyyar bir köprüye dönüşebilen Samur, istendiğinde bir feribot gibi çalışıyor.
Dizel motoru, otomatik hareket kabiliyeti, pünomatik süspansiyonu ve hidrolik fren sistemi ile yüzde 50 dik meyili tırmanabilen araç, yüzde 30 yan eğimde de hareket edebiliyor. 8x8 sürüş yapısına sahip Samur'da, suda 360° hareketini sağlayan iki adet su pompa jeti bulunuyor. 2.5m/s akıntı hızına kadar operasyon yapılabilen araçta akıllı bilgisayar kontrol sistemleri de bulunuyor.
Karada bir tırı andıran suya girdiğinde tekerleklerini içine çekerek adeta bir gemiye dönüşen Samur, 12 metre uzunluğa, 4 metre genişliğe ve 3,5 metre yüksekliğe sahip.
Ayrıca nehir veya akarsu geçişlerinde yapboz gibi yan yana gelerek, onlarca metre uzunluğunda bir köprüye dönüşebiliyor. İki samur, birleştiğinde 20 metrelik köprü oluşturarak 70 tonluk tankı karşı kıyıya geçirebiliyor.
Türkiye'de ilk defa yurt dışından destek alınmadan tasarlanan ve geliştirilen SAMUR SYHK Sistemi, benzerlerinden üstün özellikleriyle ayrılıyor. 8x8 sürüş yapısı, bir sistemde 4 adet rampa taşıması, standart olarak sunulan acil ve kıyı demirleme sistemi, balistik koruması, arıza tespit kolaylığı sağlayan elektronik veri iletişim altyapısı ile Samur diğer ülke orduları tarafından da yoğun talep görüyor.