Devlet politikaları ile desteklenen e-ihracatın Türkiye'de birkaç yıl içinde katlanacağını söyleyen ASKON Genel Başkanı Hasan Ali Cesur, dünyada ticaretin bir tık ile gerçekleşebildiğini belirtti. Cesur, "Ticaretteki komşularımız bir tıkla Ahmet’in, Ayşe’nin yanı sıra Huan, Kim, Edvard ve İvan oldu. Elbette bu da rekabeti arttırıyor" dedi.
Anadolu Aslanları İşadamları Derneği (ASKON) ve E-İhracat Platformu İşbirliği ile düzenlenen ve Avrupa’nın en büyük e-ihracat konferansı olarak nitelendirilen "International CrossBorder Commerce Summit in Eurasia 2018", çok sayıda yerli ve yabancı misafirin katılımıyla İstanbul'da başladı. Etkinliğin açılışında konuşan ASKON Genel Başkanı Hasan Ali Cesur, devlet politikaları ile desteklenen e-ihracatın Türkiye'de birkaç yıl içinde katlanarak büyüyeceği tahimininde bulundu. Özellikle Rusya, Orta Doğu ülkeleri ve Hollanda'nın da içinde bulunduğu pek çok ülkede, tüketicilerin sınır ötesi e-ticarette Türkiye'yi öncelikli olarak tercih etmelerinin de bu gerçeği doğrular nitelikte olduğuna işaret etti. Cesur, bugün artık dünyada ticaretin bir tık ile gerçekleşebildiğini anlattı.
'EDVARD VE İVAN KOMŞUMUZ OLDU'
Ürünü kaliteli üretmek ve doğru pazara sunmanın önemini vurgulayan Cesur, şu değerlendirmelerde bulundu: "Günümüzde rekabet şartlarının zorlaştığı yadsınamaz bir gerçek. Bugün Çin'den siparişi verilen bir mal 24 saat içinde ülkemizde alıcısına ulaşabiliyor. Ticaretteki komşularımız bir tıkla Ahmet’in, Ayşe’nin yanı sıra Huan, Kim, Edvard ve İvan oldu. Elbette bu da rekabeti arttırıyor. Ülke olarak hamdolsun istikrarlı bir ekonomi yapısına sahibiz."
- TÜKETİCİ NÜFUS 2,5 MİLYARA ÇIKACAK
- Cesur, e-ihracatın son dönemlerin en çok konuşulan ticaret platformu olduğunu belirterek, bu konuda çağın gerekleri ile hareket ederek pazarın yakalanması gerektiğine işaret etti. “Zaman bu pazarı daha geniş kitlelere yayarak, uluslararası arenada daha çok söz sahibi olma zamanıdır” diyen Cesur, şöyle konuştu: “ Giderek yükselen bir trend halini alan e-ihracatın 2020 yılına kadar pazar değerini 3,5 trilyon dolara çıkaracağı öngörülüyor. Ayrıca e-ihracat tüketici nüfusunun önümüzdeki 3 yıl içerisinde 2,5 milyara ulaşarak toplam dünya popülasyonunun neredeyse yüzde 30’unu oluşturması bekleniyor. Tüm bu veriler ışığında, fırsatları değerlendirmek isteyen e-ticaret firmalarının, trendi bir an önce yakalayarak dünyaya açılmaları gerekiyor.”