Sosyal medya kanallarından takipçilerine yönelik paylaşımlarla reklam yapan ünlü isimlere uyarı geldi. Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği’ne göre yapılan paylaşımlarda bir ürün ya da hizmete yönelik tanıtım ve yönlendirme yapılması halinde söz konusu içeriğin reklam olduğunun belirtilmesi gerekiyor. Ancak sosyal medya paylaşımlarında bu kurula neredeyse hiçbir şekilde uyulmuyor. Sosyal medya üzerinden elde edilen gelirlerin 'ticari kazanç' olduğunu vurgulayan hukukçular ise bu tarz paylaşımların cezai yaptırımları olduğunu belirterek vergi kaçakçılığı suçunun dahi ortaya çıkabileceği noktasında uyarıda bulunuyor.
Firmaların son yıllarda gözde reklam mecrası sosyal medya kanalları oluyor. İşin bu tarafında ise markalar ürünlerini kitleler ile buluşturmak için milyonlarca takipçisi ya da abonesi bulunan, ünlülerin, YouTuber’ların ve İnfluencer’ların kapısını aşındırıyor.
Öyle ki çok sayıda takipçisi olan bir fenomen ya da ünlünün gün içerisinde yaptığı reklam sayısı bazen takipçilerini bile isyan ettiriyor.
TİCARİ KAZANÇ OLARAK KABUL EDİLİYOR
Firmalar ile ünlüler ve fenomenler arasında yapılan reklam işbirliğinde herhangi bir sorun yok. Asıl sorun söz konusu paylaşımlarda görünen bir alana “sponsorlu” ya da “ürün tanıtımı” gibi açıklama yapılmamış olması.
TÜKETİCİ ALGISI VEREREK ALIŞVERİŞ YAPMAYA YÖNLENDİRİYORLAR
BÜYÜK CEZALARLA KARŞI KARŞIYA KALABİLİRLER
Söz konusu yöntem üzerinden elde edilen kazançların vergilendirilmemiş olması durumunda ise hem markaların hem de sosyal medya ünlülerinin büyük cezai müeyyidelerle karşı karşıya kalmalarına yol açabileceğine de dikkat çeken Avşar, bu durum ile Vergi Kaçakçılığı Suçunun bile oluşmasının kuvvetle muhtemel olduğunu dile getirdi.