Tüketici dernekleri, bazı emlak ofislerinin e-ticaret platformlarında, sosyal medyada veya kendi isimlerine kurdukları internet sitelerinde gerçeği yansıtmayan, düşük fiyatlı ev ilanı vermek suretiyle müşterileri aldattığını belirterek, ofise gelen tüketicilerin türlü bahanelerle başka konutları almaya ikna edildiğini bildirdi.
Bazı emlak ofislerinin e-ticaret platformlarında, sosyal medyada veya kendi isimlerine kurdukları internet sitelerinde gerçeği yansıtmayan, düşük fiyatlı ev ilanı vererek müşterileri aldattığını dile getiren Koçal, düşük fiyatlı ilanı gören tüketicinin büyük hayallerle emlak ofisine gittiğini, ancak tüketiciye o evin satıldığı veya kiralandığının söylendiğini anlattı.
Koçal, "Bu ilanlarla tüketicinin ilgisini çekmek ve emlak ofisine çekerek komisyoncunun elinde bulunan başka ürünleri pazarlamak amaçlanmaktadır. Binbir bahane ile tüketiciler başka konutları almaya ikna ediliyor." dedi.
Bunu yapan emlak komisyoncularının tüketicileri aldattığını vurgulayan Koçal, "Ucuz ve cazip bir ürün ilanı ile tüketiciyi ofislerine çekerek portföylerinde bulunan daha yüksek tutarlı başka ürünleri pazarlamak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümlerine göre cezai işlem gerektirmektedir." diye konuştu.
Koçal, tüketicinin yanıltıldığı ilanın yayınlandığı internet sitesinin de Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'na veya Alo 175'e şikayet edilmesi çağrısında bulunarak, şunları söyledi:
Bu tür tüketiciyi istismar eden emlakçıların önüne geçmenin yolu etkin ve etkili denetimlerin yapılmasıdır. Meslek odası yetkili kurum ve kuruluşların yapacakları denetimler artırılmalı, bu konudaki şikayetler mutlaka değerlendirilmeye alınmalı ve sonuçlandırılmalıdır."
Küçük, "Özellikle emlak ve otomobilsektöründe, internet sitelerine cazip ürünler koyan veya mal ve hizmetlerin özelliklerini gerçeğinden farklı göstererek, tüketiciyi kendi ofislerine çekmeye çalışan kişi ve firmalarla ilgili çok sayıda şikayet ulaşmaktadır." dedi.
Satışa sundukları ürünü cazip gösterip, kaparo isteyen, sonrasında ortadan kaybolan, böylece tüketicileri mağdur eden kişi ve firmalar bulunduğunu dile getiren Küçük, "Özellikle, satılan ya da kiralanan evi, satılmamış, kiralanmamış gibi tekrar ilana koyan, böylece tüketiciyi aldatarak başka yerleri satmaya, kiralamaya çalışan iş yerleri ile karşılıyoruz. Aynı evi, birden fazla emlak ofisi satılık veya kiralık olarak ilan edebilmektedir." diye konuştu.
Küçük, "Bazı emlakçılar düşük fiyatlı ilan koyarak kurnazlık yapmakta ve müşteri çekmektedir. Tüketiciler her ilana kanmamalı. İlandaki gayrimenkul için emlak ofisine gittiğinde emlakçı, 'O ev satıldı' diyorsa ancak ilan hala sitede duruyorsa tüketiciler o kişiden uzaklaşsın." ifadelerini kullandı.
"Özellikle düşük fiyatlı ilanlardaki gayrimenkullerle ilgili konutu görmeden kapora gönderilmemeli. İnternet üzerinden yapılan satışlarda güvenilir, kurumsal firmalar tercih edilmelidir. Herhangi bir mağduriyet yaşanması halinde, mutlaka tüketici hakem heyetlerine müracaat edilmeli, internet siteleri ile ilgili Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğüne şikayet edilmelidir.
Ülkemizde elektronik ticaretle ilgili, Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun yürürlükte bulunmaktadır. Ayrıca, buna ilişkin yönetmelik bulunmaktadır. İnternet üzerinden yapılan satışlar ve oluşturulan siteler, bu yasanın belirlediği özelliklere sahip olmalıdır. Bu açıdan, kamunun e-ticaret sitelerini sürekli denetimi gereklidir."