Peugeot SUV’la birlikte yükseldi

Şuayip Alabay
Şuayip Alabay
04:0028/01/2019, Pazartesi
G: 28/01/2019, Pazartesi
Yeni Şafak
Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç
Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç

Yenilediği modelleri ve yeni SUV’larıyla göz dolduran Peugeot dünyada ve Türkiye’de satışları ile pazar payını arttırdı. Bu yıl toplamda 30 bin 152 adet satışa imza atarak en çok satan yedinci marka olduklarını söyleyen Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, “Pazar payını en çok artıran dördüncü marka olduk” dedi.

Peugeot Türkiye tarafından düzenlenen basın buluşmasında konuşan Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, Peugeot Türkiye’nin, Groupe PSA’nın “Push To Pass” stratejisi doğrultusunda Türkiye’de 5 yıldır büyümesini istikrarlı bir şekilde sürdürdüğünü anlattı.

BU YIL PAZAR 520 BİN OLUR

2019 yılı için öngörülerini aktaran Anaç, “Türkiye otomobil pazarının 2019 yılında 520 bin adede ulaşmasını öngörüyoruz. Toplam satış hedefimiz 26 bin adetle yüzde 5 pazar payı elde etmek. Her şeyden önce müşteriyi merkeze konumlandıran yaklaşımımızı devam ettireceğiz.
Yeni Peugeot Rifter model lansmanımız, hafif ticari araç pazarındaki atağımız, genişleyen ve güçlenen bayi teşkilatımız ile sürdürülebilir büyümemize devam edeceğiz” diye konuştu.

İKİ BASAMAK BİRDEN YÜKSELDİ

İbrahim Anaç, 2018 yılında toplam otomotiv pazarı yüzde 35 daralırken Peugeot Türkiye’nin, yüzde 4,9 pazar payı ile 7. sıraya yükseldiğini belirterek, “
Peugeot Türkiye, 620 bin 937 adetlik satışla zorlu kapanan 2018 yılında, 24 bin 905 binek, 5 bin 247 hafif ticari olmak üzere toplam 30 bin 152 araç satışı gerçekleştirerek pazar payını yüzde 4,2’den yüzde 4,9’a çıkarma başarısı gösterdi ve pazar payını en çok artıran 4. marka oldu. Bu sonuçlarla birlikte toplam satış sıralamasındaki yerini iki basamak yükseltme başarısı da gösteren
Peugeot 7. sıraya yerleşti
” bilgisini verdi.

SUV’LARI YILDIZ OLDU

  • Binek araç pazarı satış sıralamasında da iki basamak yükselen Peugeot’nun yüzde 4,1’den yüzde 5,1’e yükselttiği pazar payı ile 8. sırada yer aldığını aktaran Anaç, bu başarının temelinde, pazar dinamiklerine ve ihtiyaçlarına paralel uygulanan ticari politikalar, müşteri memnuniyetine verilen önem ve iş süreçlerinin daha müşteri odaklı olmasının büyük payı olduğunu kaydetti. Anaç, son yıllardaki SUV atağı ve farklı müşteri kitlelerinin ihtiyacını karşılayan geniş ürün gamının da bu başarıda önemli bir rol oynadığını vurgulayarak, özellikle sınıfının standartlarını yeniden belirleyen Peugeot’nun, SUV 3008 satış rakamları ile 2018 yılını segmentinin podyumunda kapattığını söyledi.

DÜNYADA DA REKOR ARTIŞ

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Anaç, Avrupa’nın en büyük ikinci otomobil üreticisi Groupe PSA’nın, 2018 yılında 3 milyon 877 bin 765 araç satışı gerçekleştirerek 2017 yılına göre yüzde 6,8 artış kaydettiğini belirterek, “
Groupe PSA, hafif ticari araç pazarında elde ettiği 564 binin üzerinde satış adedi ve yüzde 18,3 pazar payı ile de yeni bir rekora ulaştı” şeklinde konuştu. Anaç, şu değerlendirmelerde bulundu: “Peugeot, dünya çapındaki satışlarını yüzde 2,4 artırarak 2018 yılında da büyümesini sürdürdü. 2018 yılında dünya genelinde toplam 1 milyon 740 bin 283 adet araç satışı gerçekleştiren Peugeot, sergilemiş olduğu satış performansı ile Avrupa’da satışlarını en çok artıran 10 markadan biri oldu. Peugeot, 2017 yılında kırdığı hafif ticari araç segmentindeki rekorunu 2018 yılında yüzde 4 artırarak dünya genelinde 243 bin adet hafif ticari araç satışı gerçekleştirdi.
Peugeot, 2018 yılında yüzde 6 artışla 73 bin adet Boxer ve yüzde 31 artışla 78 bin adet Expert/Traveller ile satış rekoru kırdı.
#Peugeot
#Türkiye
#İbrahim Anaç