İBB Ulaşım Daire Başkanlığı tarafından hazırlanan ve İBB Meclisinden 13 Mayıs 2016da oyçokluğu ile geçen projenin uygulamaya geçmesi için, her iki bölgenin koruma kurullarının onayı gerekiyor. Proje, Beyoğlu'ndan sorumlu 2 Nolu Koruma Kurulunda görüşüldü. Mimar, sanat tarihçisi, arkeolog, sosyolog, tarihçi, şehir bölge plancısı ve peyzaj mimarlarından oluşan bir heyet tarafından değerlendirilen proje incelenmesi için İBB'ye geri gönderildi. Projenin Fatih'ten sorumlu 4 Nolu Koruma Kurulunda henüz görüşülmediği öğrenildi. Projenin denizde kalan kısmı ise Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın yetki alanı içerisinde kalıyor.
İBB Başkanı Topbaş, ilk kez İkinci Mahmut'un eşi Bezmialem Valide Sultan tarafından 1836 yılında yaptırılan ancak şiddetli fırtınalar nedeniyle yıkıldığı için 1936 yılında günümüzde kullandığımız şekliyle yeniden inşa edilen Atatürk Köprüsü'nün kaldırılacağını duyurmuştu. Topbaş defalarca yenilenen köprünün tarihi bir öneminin olmadığını belirterek "Bir tarihi eser değil. Dubalar üzerinde duruyor ve yüzen bir köprü. Bir de Haliç'in akıntısını kesiyor. Akıntı olsun diye İstanbul Boğazı'ndan buraya su getiriyoruz ama bu köprü kesiyor. Hantal bir köprü. İşte biz bu köprüyü kaldırıyoruz" diye konuşmuştu.