BİM Birleşik Mağazalar A.Ş. 2019 yılında güçlü bir performans ortaya koyarak cirosunu 40 milyar TL düzeyine çıkardı. BİM’den yapılan açıklamaya göre yüzde 24 büyüme elde eden şirketin net kâr oranı yüzde 3,0 olarak gerçekleşti. Vergi ve sosyal güvenlik ödemeleri olarak kamuya toplam 2 milyar TL civarında katkı sağlandı. Geçen yılın sonu itibarı ile BİM’in Türkiye’de ve yurt dışında toplam mağaza sayısı 8.348’e ulaştı. Bunların 93’ü farklı bir konseptle açılan FİLE mağazalarından oluşuyor. 2019 yılında 3.785 kişiye yeni iş olanağı sağlayan BİM toplam istihdamını konsolide bazda 51.765 kişiye çıkarttı.
2019’da BİM Fas’ta 55, Mısır’da ise 20 yeni mağaza açtı. Böylece BİM yılı Fas’ta 497, Mısır’da ise 320 mağaza ile kapadı. BİM bu iki ülkede toplam 4 bin 700 çalışan istihdam ediyor. BİM’in telekomünikasyon sektöründeki faaliyetlerini yürüten BİMCELL ise geçen yıl 400 bin yeni abone kazanarak toplam abone sayısını 2 milyonun üzerine çıkarttı. BİM mağazalarının tasarımı da yenilediklerini açıkladı. BİM 2020 yılında en az 5 bin kişiyi istihdam etmeyi planlıyor. Şirket ayrıca 2020 hedeflerini de açıkladı.
BIM 2020’de 1 milyar TL yatırım yapmayı planlıyor. Ürünleri ön plana çıkaran modern çizgilerin kullanıldığı yeni tasarım halihazırda bazı mağazalarda tamamlandı. Bu yöndeki çalışmalar Nisan itibarı ile hızlandırılacak. Açık sebze-meyve reyonu uygulaması ise tüm mağazalarda hayata geçirildi. BİM’in yüksek performansı uluslararası düzeyde de tescil ediliyor. Danışmanlık kuruluşu Deloitte “Perakendenin Küresel Gücü 2020” raporuna göre BİM 2013-2018 yılları arasında yüzde 22,2’lik büyüme elde ederek dünyadaki ilk 250 perakende şirketi içerisinde 157’nci sırada yer aldı. Raporun sonuçlarına göre BİM ayrıca, dünyada en hızlı büyüyen 14’üncü perakendeci konumunda bulunuyor.