Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kanal İstanbul için alternatif finans modelleri üzerinde çalıştıklarını belirterek, "Burada bizim en büyük önceliğimiz, yapı maliyetinin genel bütçeye hiç yük getirmemesi. Dünyanın en önemli altyapı firmalarıyla görüşmelerimiz devam ediyor." dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Karaismailoğlu, Kırıkkale’ye gerçekleştireceği ziyaret öncesinde EMD Yönetim Kurulu Başkanı Turgay Türker ve Yönetim Kurulu üyeleri ile bir araya geldi. Bakan Karaismailoğlu, trende gerçekleşen sohbet esnasında EMD Yönetim Kurulu üyelerinin sorularını yanıtladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Türkiye’yi çağdaş bir seviyeye taşımak ve vatandaşlara kaliteli hizmet sunmak için 7/24 çalıştıklarını ifade eden Bakan Karaismailoğlu, Türkiye’de bölünmüş yol uzunluğunu 6 bin 100 kilometreden 28 bin 450 kilometreye çıkararak konforunu arttırdıklarını, meydana gelen trafik kazalarında ise can kayıplarının büyük oranda önüne geçildiğini aktardı. Bir ülkenin büyümesi için ulaştırma altyapısının hayati önem taşıdığına dikkat çeken Bakan Karaismailoğlu, 2002 öncesi 50 kilometre olan tünel uzunluğunu 637 kilometreye çıkarttıklarını ve şu anda da devam eden 250 kilometre daha tünel çalışması olduğunu belirtti.
İstanbul’da 7 metro hattı 2023’te hizmete giriyor
İstanbul gibi kalabalık bir şehirde toplu taşımanın öneminin yüksek olduğunu ve bu kapsamda metro çalışmalarının da devam ettiğini ifade eden Karaismailoğlu, Başakşehir-Çam ve Sakura Hastanesi, Halkalı- Havalimanı, Gayrettepe-Kağıthane-Havalimanı, Kazlıçeşme-Sirkeci hattı, Altunizade-Çamlıca hattı ve Kadıköy-Kartal hattında Sabiha Gökçen bağlantısı çalışmalarının sürdüğünü söyledi. Söz konusu yatırımların maliyetinin yaklaşık 60 milyar lira olduğunu belirten Karaismailoğlu, "Bunları da önümüzdeki aylarda bir bir açmaya başlayacağız. 2023 yılında da bu 7 hat ve 103 kilometrenin tamamını bitirme hedefimiz var" diye konuştu.
"Kanal İstanbul alternatif bir su yolu olarak olmazsa olmaz"
“En büyük önceliğimiz, Kanal İstanbul’da yapı maliyetinin genel bütçeye hiç yük getirmeden yapmak”
Kanal İstanbul projesinin maliyeti açısından çalışmaların devam ettiğini ifade eden Karaismailoğlu, "Çalışmalar hızlı bir şekilde devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde demiryolu hattının da çalışmalarını yaptık, ihalesini de yaptık, inşaata başlandı. Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattının Halkalı-Ispartakule arasının da ihalesini yaptık, tamamen Kanal İstanbul’a göre dizayn edildi. Kanal İstanbul’un altından tünelli bir şekilde geçecek, onun çalışmaları için de önümüzdeki günlerde Cumhurbaşkanımızla birlikte orada program da yapabiliriz, bir tören daha yapabiliriz. Yine bir taraftan ulaşım yollarını sağlıyoruz, bir taraftan alternatif finans modellerini çalışıyoruz. Buradaki bizim en büyük önceliğimiz, Kanal İstanbul’da yapı maliyetinin genel bütçeye hiç yük getirmeden yapmak. Bu finans modeli üzerinde çalışmalarımız var. Orada da belli bir seviyeye geldik. Dünyanın en önemli altyapı firmalarıyla görüşmelerimiz devam ediyor. Kanal İstanbul’daki gelir getirici işlerin, bu işin finansında kullanılması açısından da çok ciddi mesafeler kaydettik. İnşallah o netleşecek önümüzdeki aylarda. Ondan sonra da yürümeye başlayacağız. 2022 yılı içerisinde hedefimiz bunu yoluna koymak" diye konuştu.
- Kanal İstanbul’un maliyetinin 15 milyar dolar civarında açıklandığını ve bu rakamın değişmediğini söyleyen Karaismailoğlu, ihaleye çıkıldığında en uygun teklifi veren kişinin işi alacağını belirtti.