Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Türkiye ile İran arasında demir yoluyla yük ve yolcu taşımacılığının giderek arttığına dikkati çekerek, Ankara-Tahran arasında Trans Asya Tren seferlerinin 14 Ağustos’tan itibaren karşılıklı olarak yeniden başlayacağını bildirdi. Turhan, yaptığı açıklamada, dost ve kardeş ülke İran ile yapılan iş birliğinin demir yolu alanında da devam ettiğini belirterek, iki ülke arasındaki yolcu taşımacılığının gelişmesine büyük katkıları olan Trans Asya Treni’nin uzun bir aradan sonra tekrar Ankara-Tahran arasında seferlerine başlayacağını ifade etti.
Seferlerine 2015’te ara verilen Tebriz-Van yolcu tren seferlerinin, 2018 Haziran ayında haftada bir olmak üzere tekrar başlatıldığını dile getiren Bakan Turhan, yoğun talep üzerine güzergahın Tahran’a kadar uzatıldığını söyledi. Tahran’da gerçekleştirilen 8. Ulaştırma Karma Komisyonu Toplantısı’nda alınan karar gereği, mayısta Tahran ve Ankara’da TCDD Taşımacılık AŞ ile İran demir yolları yetkilileri arasında görüşmeler yapıldığını aktaran Turhan, geçici olarak ara verilen Trans Asya Tren seferlerinin başlatılması konusunda mutabakata varıldığını söyledi.
Tahran’dan 7 Ağustos akşam saat 22.05’te 65 yolcusuyla hareket eden trenin Van, Muş, Elazığ, Malatya, Sivas, Kayseri’den sonra dün sabah saatlerinde Ankara’ya ulaştığını ifade eden Turhan, 188 yolcu kapasiteli trenin 14 Ağustos’tan itibaren de Ankara-Tahran arasında karşılıklı olarak haftada bir gün sefer yapacağını kaydetti. Trenlerin, Tahran-Van arasında İran RAJA şirketine ait 6, Tatvan-Ankara arasında da TCDD Taşımacılık AŞ’ye ait 5 adet dörtlü kuşetli vagonlardan teşkil edileceğini belirten Turhan, “Van-Tatvan ve tersi yöndeki seyahatler, Van Gölü’nde işletilen feribotlarla sağlanacak. Ankara-Tahran arasında seyahat süresi, yaklaşık 57 saat olacak” diye konuştu.
Ulaştırma Bakanı Turhan, İran açısından Türkiye’nin “Avrupa’ya açılan kapı” olduğuna işaret ederek, şu ifadeleri kullandı: “İran da Türkiye için başta Orta Asya olmak üzere Asya’ya açılan kapıdır. Ülkemiz, Asya ile Avrupa ve Orta Doğu arasında önemli bir uluslararası demir yolu koridoru haline gelmektedir.”