İstanbul Büyükşehir Belediyesi, kentin Avrupa yakasındaki beş ilçeyi birbirine bağlayan metro hattının yer altı kazma işlemlerine başladı. Ataköy-Basın Ekspres-İkitelli Metro Hattı’nın TBM’lerin (Tünel Kazma Makineleri- Köstebek) kaynak programını gerçekleştirecek çift yönlü kazma işlemlerine dün start verildi.
2019'un başında hizmete girmesi planlanan ve bu nedenle çift yönlü 4 TBM’in kazı işlemini gerçekleştirdiği hat, pek çok noktayı birbirine bağlayacak. Düzenlenen törende konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, tamamlandığında bu hat ile günde 500 bin yolcunun seyahat edeceğini söyledi.
Ataköy-Basın Ekspres-İkitelli Metrosu, Bakırköy, Bahçelievler, Bağcılar, Küçükçekmece ve Başakşehir ilçelerinde ikamet eden yaklaşık 2 milyon 500 bin kişi ile bu ilçelere giden kişilere hizmet verecek. Hat, Marmaray hattıyla bağlantılı Ataköy İstasyonu’ndan başlayacak ve İkitelli Sanayi İstasyonu’nda sona erecek. 13,4 kilometre ve 12 istasyondan oluşacak hattın seyahat süresi ise 19,5 dakika olacak.
Metro hattı, Mehmet Akif İstasyonu’ndan, ihalesi yapılan Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt metrosuyla ve oradan da İkitelli Sanayi İstasyonu’ndan Kirazlı Başakşehir Olimpiyat Metrosu ile entegre olacak. Basın Ekspres yolundaki trafiğin de metro sistemine alınmasıyla E-5 ve TEM’deki yoğunluğu azaltması hedeflenen metro hattında, Ataköy, Yenibosna, Çobançeşme-Kuyumcukent, İhlas Yuva, Doğu Sanayi, Mimar Sinan Caddesi, Hoca Ahmet Yesevi, Halkalı Caddesi, Mehmet Akif, Bahariye, MASKO ve İkitelli Sanayii gibi istasyonlar yer alacak.