Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM), genel maksat helikopteri projesi kapsamında projenin ana yüklenicisi TUSAŞ, ana alt yüklenicisi Sikorsky Aircraft ve diğer yerli alt yükleniciler arasında 3.5 milyar dolarlık sözleşmelerin imzalandığını açıkladı. SSM'den yapılan açıklamaya göre, Müsteşarlık ile ana yüklenici Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ), ana alt yüklenici Sikorsky Aircraft ve diğer yerli alt yüklenici firmalar arasında, ABD ihracat lisanslarının alınmasının ardından sözleşme imzalanmasıyla proje yürürlüğe girdi.
Proje kapsamında, TUSAŞ ana yükleniciliğinde, Sikorsky, ASELSAN, TUSAŞ Motor Sanayii AŞ (TEI), Alp Havacılık alt yükleniciliğinde, 109 T70 Kara Şahin Helikopteri, 10 yıl süresince Türkiye'de lisans altında üretim modeliyle, 6 farklı kullanıcıya teslim edilecek. Söz konusu kullanıcılar Kara ve Hava Kuvvetleri Komutanlıkları, Jandarma Genel Komutanlığı, Özel Kuvvetler Komutanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü ve Orman Genel Müdürlüğünden oluşuyor.
TUSAŞ, T70 helikopterlerinin kabin, kokpit, kuyruk konisi, yatay ve dikey kuyruk, ana ve kuyruk rotor palleri gibi tüm ana parçaların üretimini, nihai montaj işlemlerini, testlerini ve entegre lojistik desteğini; ASELSAN, temel aviyoniklerin geliştirilmesi ve entegrasyonunu, Sikorsky ile birlikte helikopter kokpiti geliştirilmesini; TEI, T-700 motorunun üretimini; Alp Havacılık ise iniş takımları, dişli kutusu detay parça üretimi ve dinamik parçalarının üretim ve montajını gerçekleştirecek. Projenin tamamı TUSAŞ tesislerinde gerçekleştirilecek. Türk savunma ve havacılık sanayisi, sözleşme bedeli yaklaşık 3,55 milyar dolar olan Genel Maksat Helikopteri Projesi ile ülkenin askeri ve sivil alanlardaki genel maksat helikopter ihtiyacının karşılanmasında önemli rol alacak.
* Bugüne kadar Sikorsky firmasından yapılan helikopter tedarikleri doğrudan alım şeklinde gerçekleşti. İlk kez bu proje ile Black Hawk (Kara Şahin) Helikopteri lisans altında Türkiye'de üretilecek
*Türkiye'de ilk defa dişli ve dinamik sistemlerin üretimi yapılacak.
*ABD'li General Electric'e ait T-700 Black Hawk
motoru Türkiye'de üretilecek ve TEI parça numarasıyla yurtdışına da
satış imkanı olacak.
*İlk defa bir Türk firması tarafından yabancı bir firmaya (Sikorsky) kokpit tasarımı gerçekleştirilecek ve Türk tasarımı bu kokpitlerin bundan sonra üretilecek olan helikopterlerle ABD hariç tüm dünyada pazarlama ve satışı gerçekleştirilecek.
*Bugüne kadar tedarik edilen helikopterlerde Türk sanayi iş payı bulunmuyor. Bu proje ile yüzde 67 oranında yerli sanayii katılımı gerçekleşecek.
Genel Maksat Helikopteri projesi kapsamında ilk defa, motorun ömrü boyunca çevrimi yüksek yanma odası gibi sıcak bölge parçaları TEI tarafından Türkiye'de üretilecek. TEI aynı zamanda, satış sonrası destek kapsamında, Türk nihai kullanıcıların envanterinde olan T700 motor ailesinin Depo Seviyesi Bakımını yerli üretim parçalarıyla yapma imkânına ve Türkiye dışında tanımlanmış geniş bir coğrafya için rekabet edebilir Depo Seviyesi Bakım faaliyeti yapma hakkına da sahip bulunuyor. TEI, program takviminin başlamasından 27 ay sonra ilk motorları teslim etmeyi hedefliyor. Dünya çapında askeri döner kanatlı hava araçlarına güç veren General Electric T700 motor ailesi ise kullanıma sunulmasından beri 50'den fazla ülkede, 125'den fazla müşterinin, 20'den farklı modelde döner ve sabit kanatlı hava aracı platformuna güç sağlayarak 60 milyondan fazla motor uçuş saati gerçekleştirdi.