Sivas’ta 'ucuz lahmacun' şikayet yağmuruna tutuldu: 'Kesin at eti kullanıyor'

17:2523/06/2026, Salı
IHA
Yeni Şafak Haberlerini Daha Sık Gör: Tıkla ve Google'da Favorilere Ekle!

Sivas'ta 15 yıldır lokantacılık yapan Selahattin Yabalı, piyasada 200-300 TL'ye satılan lahmacunu başlattığı kampanya ile 50 TL'den satmaya başlayınca ortalık karıştı. Sürümden kazanan ve dükkanı kendisine ait olduğu için kira ödemeyen esnafın bu başarısı, iddialara göre rakip meslektaşlarını rahatsız etti. CİMER üzerinden "Ucuz satıyor, kesin at eti kullanıyor" şeklinde asılsız ihbarlarla şikayet edilen işletmeye Ticaret İl Müdürlüğü ekiplerince baskın denetim yapıldı. Yapılan incelemelerde tüm ürünlerin faturalı, etlerin tescilli ve A kalite olduğu ortaya çıkarken, hiçbir uygunsuzluk bulunamadı.

200 TL'lik Lahmacunu 50 TL'ye Satınca Radara Girdi

Sivas’ta gıda sektöründe ezber bozan bir esnaflık hikayesi, pes dedirten bir çekememezlik krizine dönüştü. Lokanta sahibi Selahattin Yabalı, 3 yıl önce ekonomik şartları da gözeterek vatandaşın ucuza et ve lahmacun yiyebilmesi için büyük bir kampanya başlattı. Günümüzde Sivas genelinde lahmacun fiyatları 200 TL ila 300 TL arasında değişirken, Yabalı kaliteden ödün vermeden tek bir lahmacunu 50 TL’den satmaya devam etti. Sivas halkının dükkan önünde kuyruklar oluşturması üzerine rakip işletmeler harekete geçti.

CİMER’e Giden Akılalmaz İhbar: "Ucuz Satıyor, At Eti Olabilir!"

Kimliği belirsiz kişiler, ucuza lahmacun yediren esnafı durdurabilmek için CİMER (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi) üzerinden adeta karalama kampanyası başlattı. Şikayet dilekçelerinde "Bu fiyata imkansız, kesin at eti satıyor", "Menüsü bulunmuyor" gibi asılsız iddialara yer verildi. Şikayetler üzerine Ticaret Müdürlüğü ve tarım il müdürlüğü ekipleri işletmeye ani denetimler gerçekleştirdi. Ancak yapılan incelemelerde her şeyin kusursuz olduğu görüldü. Kapıda menü ve barkod sisteminin eksiksiz olduğunu, etlerin ve malzemelerin ise tamamen güvenilir kasap ve manavlardan faturalı alındığını belgeleyen müfettişler, hiçbir uygunsuzluk bulamadı.

"Ben Bu Fiyata Kazanıyorsam Onlar Nasıl Kazanamıyor?"

Uğradığı haksız şikayetlere rağmen 50 TL'lik lahmacun kampanyasından geri adım atmayacağını söyleyen Selahattin Yabalı, meslektaşlarına şu sözlerle meydan okudu:"Yaklaşık 15 senedir bu sektördeyim. 3 senedir de bu kampanya ile halkımıza kaliteli ve ucuz ürün sunuyoruz. CİMER’e menüsü yok, at eti satıyor diye asılsız ihbarlar yapmışlar. Bizim her şeyimiz dört dörtlük. Aldığımız yerler, kasabımız, manavımız belli; bütün ürünlerimiz A kalite. Gönül rahatlığıyla denetleyebilirler. Üstelik Allah bereket versin, bu fiyata benim kazancım da oluyor, kârım da kalıyor. Ben 50 liraya satıp bu şekilde para kazanıyorsam, onlar 200-300 liraya nasıl para kazanamıyorlar bilmiyorum. Bizi karalamaya çalışanları vicdanlarıyla baş başa bırakıyorum."

#Sivas
#Lahmacun
#selahattin yabalı
#Cimer
#şikayet