Gurbetçi vatandaşlar ana vatana kavuşmanın mutluluğunu yaşıyor: Memleketimizin kıymeti çok farklı

10:3924/06/2026, Çarşamba
AA
Yeni Şafak Haberlerini Daha Sık Gör: Tıkla ve Google'da Favorilere Ekle!

Avrupa'nın çeşitli ülkelerinde yaşayan milyonlarca gurbetçi vatandaşımızın, yıllık izinlerini memleketlerinde geçirmek üzere Türkiye’ye doğru başlattıkları büyük göç dalgası tüm hızıyla sürüyor. Haftalar öncesinden yollara düşen ve binlerce kilometrelik zorlu yolculukları göze alan vatandaşlar, Edirne’deki Kapıkule Sınır Kapısı’ndan yurda giriş yapmaya devam ediyor. Pasaport ve gümrük işlemlerinin tamamlanmasının ardından Türk bayrağının altından geçerek vatana ayak basan gurbetçiler, memleket hasretinin ve sınırda ay-yıldızlı bayrağı görmenin verdiği büyük mutlulukla gözyaşlarını tutamıyor.

Avusturya'nın başkenti Viyana'dan yola çıkarak memleketi Kırşehir’e doğru ilerleyen Suat Lafçı, yıllardır gurbette yaşasalar da içlerindeki vatan özleminin hiçbir zaman dinmediğini belirtti. Gurbet hayatının getirdiği sosyal ve duygusal zorluklara dikkat çeken Lafçı, duygularını şu sözlerle ifade etti:

"Eş dosttan, akrabalardan uzak kalıyoruz. Düğünler, cenazeler oluyor, her zaman gelemiyoruz. Hep bir özlem ve hasret var. Memleketimizin ve toprağımızın kıymeti çok farklı. 34 yıldır Viyana’da yaşıyorum. Zamanında gittik ama şimdi memleketimizin değerini daha iyi anlıyoruz."

Uzun ve yorucu geçen yolculuğun ardından Kırşehir’e geçmeden önce Edirne’de bir gün mola verip dinleneceklerini anlatan Lafçı, tarihi Selimiye Camisi’ni ziyaret edeceklerini ve kentin meşhur lezzeti tava ciğeri yiyeceklerini söyledi. Eşi Zeynep Lafçı da Kırşehir'i çok özlediğini vurgulayarak, Türkiye topraklarına ayak bastıkları andan itibaren kendilerini tamamen huzurlu ve güvende hissettiklerini dile getirdi.

#Edirne
#Kapıkule Gümrük Kapısı
#Gurbetçi