
Dünya Kupası F Grubu'nda oynanan Hollanda-Japonya karşılaşması sahadaki mücadele kadar tribünlerde yaşanan görüntülerle de gündem oldu. 2-2 eşitlikle sona eren karşılaşmanın ardından Japon taraftarlar, yıllardır sürdürdükleri geleneklerini bozmayarak tribünleri temizledi. ABD'nin Teksas eyaletindeki Arlington kentinde bulunan AT&T Stadyumu'nda oynanan mücadelede, DaicA'nın son dakikalarda attığı golle değerli bir puan alan Japonya'nın taraftarları, maçın ardından ellerine çöp torbalarını alarak tribünlerdeki atıkları toplamaya başladı.
KAZANSALAR DA KAYBETSELER DE DEĞİŞMİYOR
Uluslararası turnuvalarda sergiledikleri örnek davranışlarla sık sık gündeme gelen Japon taraftarlar, bu kez de tribünleri tertemiz bırakarak futbolseverlerin takdirini topladı. Karşılaşmanın ardından koltukların arasındaki çöpleri tek tek toplayan taraftarlar, sosyal medyada da büyük beğeni aldı.
‘BU BİZİM KÜLTÜRÜMÜZÜN BİR PARÇASI’
Japon taraftarlardan biri, tribünleri neden temizlediklerini şu sözlerle anlattı:
Japon taraftarların bu davranışı, sporun sadece saha içinde değil saha dışında da fair-play ruhuyla yaşatılabileceğini bir kez daha gözler önüne serdi.






