Yönetmeliğin Meclis’ten geçen kanun çalışması sonucu olduğunu dile getiren Koca, “Tarım Bakanlığımızla iş birliği içinde yönetmelik önümüzdeki günlerde çıkmış olacak. Buradaki temel amaç, kanunda özelikle belirtilen, bir tanıtım boyutunu da önlemeye alan yani özellikle internet ortamı ve sosyal medyada tanıtımın, reklamın da artık yasak kapsamına girdiği bir kanun düzenlemeydi. Bununla birlikte tek tip sigara uygulamasına geçmeyi öngören bir kanun çalışmasıydı. Tek tip sigara da yüzde 85 oranında daha çok uyarıcı bilgilerin yer aldığı sadece yüzde 5’ine logonun değil, markanın bizim belirttiğimiz şekilde ki yönetmelikte belirtilmiş olacak puntolarına kadar tarifi yapıldı. Yüzde 5’i geçmemek üzere sadece markanın yer aldığı...” diye konuştu. Koca, benzer uygulamanın 4 yıldır Avustralya, İngiltere, Kanada ve birçok ülkede yapıldığını belirterek, “Sigara aynı zamanda bir reklam panosu. Biz bu anlamda özellikle uyarıcı birtakım yaklaşımlarla markanın da bir bağımlılık unsuru olduğunu biliyoruz. O nedenle logo yerine sadece yüzde 5’lik ismin olduğu yüzde 85 düz sigara paketi uygulamasına temmuz ayından itibaren geçiyor olmuş olacağız” dedi.