EDISYON:

Üçüncü Köprü artık muhteşem bir eserden ibaret

Yeni Şafak
10:1026/08/2016, Cuma
G: 26/08/2016, Cuma
Yeni Şafak
Sağdaki fotoğrafın çekildiği 2015 yılında köprü projesini durdurmayı uman bazı çevreler, 'böyle kalacak artık' düşüncesine sığınmışlardı. Sağdaki fotoğraf ise bugünden...
Sağdaki fotoğrafın çekildiği 2015 yılında köprü projesini durdurmayı uman bazı çevreler, 'böyle kalacak artık' düşüncesine sığınmışlardı. Sağdaki fotoğraf ise bugünden...

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün çalışmalarına başlandığı günden bu yana, bu projeyi hazmedemeyen ve taş koymaya çalışan çeşitli çevreler, son olarak '3'üncü köprü artık 2 beton kuleden ibaret' yalanına inanarak başardıklarını sanmıştı. Fakat bugün açılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 'artık geleceğe ışık tutan muhteşem bir eserden ibaret'...

Mühendislik tarihine geçen Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu, Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Yıldırım'ın katılımıyla bugün açılıyor. Görkemli açılış töreninde; Bahreyn Kralı Al Halife, Bosna Hersek Başkanlık Konseyi Başkanı İzetbegoviç, Pakistan Pencap Eyaleti Başbakanı Şerif'in yanısıra çok sayıda ülke lideri de yer alacak.



Bu tarihi eserin yapım aşaması ise hiç kolay olmadı. Projeyi hazmedemeyen odaklar yoğun olarak algı operasyonlarına imza attı, taş koymaya kalkıştı ve kriz çıkarmayı denedi. İşte '3'üncü köprü artık 2 beton kuleden ibaret' söyleminden bugüne uzanan gerdanlığın hikayesi...



Unutulmayacak tweet

Doğan Haber Ajansı'nın 18 Haziran 2015'te paylaştığı bir tweet, bugün akıllara bir kez daha geldi. DHA, Kuzey Ormanları Savunması adlı bir grubun 3. Köprü güzergahını içeren plan değişikliğinin iptaline ilişkin 8. İdare Mahkemesi'nin verdiği karara dair açıklamasını yayınlarken, manipülatif bir tweet atmış ve köprüden yayınladıkları bir kare ile '3'üncü köprü artık 2 beton kuleden ibaret' ifadesini kullanmıştı.







'Köprünün ayaklarını büst yapalım' önerisini bile getirdiler

Şehir Plancıları Yönetim Kurulu Üyesi Ayşe Yıkıcı kararın Kuzey Ormanları için çok önemli olduğunu belirterek projenin derhal durdurulması gerektiğini ileri sürmüştü. Yıkıcı, “Köprü ayaklarıyla kalabilir, biz bunu Kuzey Ormanları büstü olarak da adlandırabiliriz" diye konuştu.



  1. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü durdurmak için hukuk oyunu
  2. 3. Köprü inşaatına ilişkin mahkeme kararını ortaya çıkartan hukuki süreç özetle şu aşamalardan geçmişti:
  3. -Kuzey Marmara Otoyolu'nun Boğaziçi öngörünüm bölgesi içinde olan ve köprü ayakları ile devamını kapsayan kısmına ilişkin 1/5000 ölçekli nazım imar planları İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nce onaylanarak, Boğaziçi İmar Yüksek Koordinasyon Kurulu'na (BİYKK) gönderildi.
  4. - Planlar, BİYKK'nin 3 Aralık 2013 tarih ve 9 ve 10 sayılı kararıyla kabul edildi.
  5. -Güzergahın devamı olan ve geri görünüm alanında bulunan bölüm için ise, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından onaylandı. Bu uygulamaya karşı TMMOB Şehir Plancıları Odası ve Mimarlar Odası'nın ortak olarak dava açtı.
  6. -Sürecin sonunda, 8. İdare Mahkemesi 'Kuzey Marmara Beykoz Boğaziçi geri görünüm ve etkilenme bölgesi geçişi ile Sarıyer İlçesi Rumelifeneri Boğaziçi geri görünüm ve etkilenme bölgesi geçişlerine ilişkin 1/5000 Ölçekli Koruma Amaçlı Nazım İmar Planı Değişikliği'nin iptaline karar verdi.
  7. -Mahkeme kararında Boğaziçi alanında kalan bölümlerde yapılacak planların 2960 sayılı Boğaziçi Kanunu hükümlerine göre yapılması gerektiği belirtti. Buna bağlı olarak, mahkeme Boğaziçi gerigörünüm ve etkilenme bölgesinde plan yapma yetkisinin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı'na ait olduğu, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın ise bu konuda hukuki yetkisinin olmadığı yönünde karar verdi.

3. Köprü'den kriz çıkarmak istediler

Çalışmaların son aşamasında köprüde işçilerin verdiği tepkileri 'kriz' diye servis eden Cumhuriyet, provokatif ifadelere yer verdi.



Köprü bitti, provokasyon sürüyor

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün çalışmaları noktalanırken, geçtiğimiz gün bir İstanbul'da protesto gösterisinde bulundu. Tarihi projeyi hazmedemeyen grup, slogan atıp dağıldı.







Video: Türkiye'nin ilk yaban hayatı köprüsü bitiyor!


Yavuz Sultan Selim Köprüsü'yle birlikte açılan yollar

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile birlikte açılan yollarKuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında İstanbul Boğazı'na inşa edilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün yanı sıra Odayeri-Paşaköy kesimi ile Mahmutbey-Odayeri, Reşadiye-Çamlık, Paşaköy-Sancaktepe bağlantı yolları da trafiğe açılıyor.


  1. Köprü, raylı geçiş sisteminin aynı tabliyede olması nedeniyle de dünyada ilk olacak. Genişliği 59 metre, kule yüksekliği 322 metre olan köprü, bu konuda da bir rekor kıracak. Bin 408 metre açıklığa sahip ve toplam uzunluğu 2 bin 164 metre olan köprü, bu özelliğiyle de "üzerinde raylı sistem bulunan dünyanın en uzun asma köprüsü" unvanını alacak.
  1. Yatırım maliyeti 3 milyar dolar olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü nü özel sektör işletecek. Köprüde, günlük 135 bin "otomobil eşdeğer" trafik geçişi için idare garantisi de bulunuyor.

Yeni köprü ile yılda yaklaşık 1 milyar 450 milyon doları enerji, 335 milyon doları iş gücü kaybı olmak üzere toplam 1 milyar 785 milyon dolarlık ekonomik kaybın önüne geçilmesi hedefleniyor.









#Yavuz Sultan Selim Köprüsü
#Kuzey Çevre Otoyolu

Günün en önemli haberlerini e-posta olarak almak için tıklayın. Buradan üye olun.

Üye olarak Albayrak Medya Grubu sitelerinden elektronik iletişime izin vermiş ve Kullanım Koşullarını ve Gizlilik Pollitikasını kabul etmiş olursunuz.