20 milyon öğrenci için ders zili çalıyor. 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı’na başlayan öğrencilerin ilk dersi, “Vatan Sevgisi ile Çanakkale’den Gazze’ye Bağımsızlık Ruhu” olacak. İlk ve ortaöğretimin tüm sınıflarında aynı anda işlenecek ilk derse ilişkin Milli Eğitim Bakanlığı’nın hazırladığı planın detaylarına Yeni Şafak ulaştı.
Türk ve Filistin halklarının birlikte mücadele ettiği tarihi olaylar üzerinden vatan sevgisi, kardeşlik, yardımseverlik, özgürlük mücadelesinin anlatılacağı dersin amacı, “Çanakkale Savaşı’nda Filistin halkının desteğini vurgulamak, iki halkın birlikteliğini, tarihteki dayanışmasını ve bu bağın neden önemli olduğunu” anlatmak olarak özetlendi.
Dersin ilkokul ve ortaokulları kapsayan kısmında Arif Nihat Asya’nın “Bayrak” şiiri okunacak. Lise bölümünde ise Mithat Cemal Kuntay’ın “On Beş Yılı Karşılarken” şiirinde yer alan “Bayrakları bayrak yapan, üstündeki kandır / Toprak, eğer uğrunda ölen varsa vatandır” mısraları öğretmenler tarafından okunarak derse başlanacak. Sonrasında “Vatan sevgisi nedir?”, “Neden ülkemizi sevmemiz ve korumamız gerekir?” soruları sorulup öğrencilerin fikirleri alınacak. Ders kapsamında Mehmet Akif Ersoy’un “Çanakkale Şehitlerine” şiiri de dinletilecek.
Osmanlı İmparatorluğu’nun 1’inci Dünya Savaşı sırasında Filistin topraklarını savunmak için verdiği mücadele ve Gazze’deki halkın özgürlük için gösterdiği direnişe vurgu yapılacak. Ders kapsamında Türk ve Filistin halkının hem Çanakkale’de hem de Filistin’de düşmana karşı birlikte savaştığı, özgürlük, adalet ve vatan için aynı amaçla mücadele ettiğine dikkat çekilecek. Ders kapsamında yapılacak grup çalışmalarında, öğrenciler aynı konuya ilişkin görüşlerini içerecek mektuplar da kaleme alacak ya da duygularını dile getirecek.
ÖNDER İmam Hatipliler Derneğince Kocaeli'de düzenlenen "21. İmam Hatipliler Kurultayı"nın sonuç bildirgesi açıklandı. Bildirgede, imam hatip okullarını özgün kılan hususun, bu okullarda akademik ve kültürel derslerin yanında İslam'ın öğretilmesi olduğuna işaret edilerek, “Zira imam hatip okullarına ruh veren asli unsur, İslam'dır” denildi. İmam hatip mensuplarının ve teşkilatlarının öncelikli gündemlerinden birinin de ilk kıbleleri olan Mescid-i Aksa ve Filistin'in siyonist işgalden kurtularak özgürlüğüne kavuşması gayesi olduğu vurgulanan bildirgede, Aksa’nın kurtarılması için her türlü çalışmanın gündemde tutulması gerektiği mesajı verildi.
İstanbul Emniyet Müdürlüğü, 2024-2025 eğitim-öğretim döneminde okullarda güvenliğin sağlanması için koruyucu ve önleyici güvenlik tedbirleri planlandı. İstanbul’daki 235 okulda 204 kolluk görevlisi sabit olarak görevlendirildi. 1290 okulun giriş-çıkış saatlerinde 564 resmi ve sivil ekiple bütün eğitim ve öğretim dönemi boyunca tedbirler alınacak. Trafik tedbirleri kapsamında 338 ekiple 532 noktada servis araçlarına yönelik uygulama yapılacak. 39 ilçede faaliyete geçirilen Mobil Okul Timleri yeni eğitim-öğretim döneminde de görevlerine devam edecek. Okul çevrelerinde etkin bir denetim mekanizması oluşturulacak.
Okulların başlamasıyla, kimi zaman adaptasyon sorunları baş gösterebiliyor. Bazı çocuklar ve aileleri için bu süreç heyecan verici ve mutluluk dolu olurken, bazıları için ise kaygı ve korku dolu bir başlangıç olabiliyor. Bu süreci kolaylaştırmanın en önemli yolu ise ailelerin çocukları ile doğru iletişim kurmalarından geçiyor. Uzmanlar, sürecin ebeveyn, öğrenci ve öğretmen iş birliğinde sürdürülmesi gerektiğini vurguluyor. Öğrencinin okula kolay uyum sağlaması için velilerin dikkat etmesi gereken noktaları uzmanlar 10 maddede sıraladı: