Fransız arkeolog ve siyaset adamı Simon Joseph Léon Emmanuel Laborde'nin 1838 yılında hazırlanan "Küçük Asya Yolculuğu" kitabı, geçmişten günümüze ışık tutuyor. Söğüt, Konya, Isparta, İzmir, Manisa, Bursa ve İstanbul gibi birçok şehrin 180 yıl önceki halleri görenleri şaşkına çeviriyor. Osmanlı devletinin kurucusu Osman Bey ile babası Ertuğrul Gazi'nin türbeleri ise en dikkat çeken çizimler arasında yer alıyor.
Muhtemelen Yenifoça'daki İzmir Körfezi'ndeki yerleşimin görüntüsü.
İzmir ve İzmir'in panoramik manzarası.
Karavan Köprüsü, İzmir görünümü.
İzmir'den Bornova banliyösüne giden yolda Müslüman mezarlığı.
İzmir'de bir Ermeni kilisesine giriş.
Buca, İzmir'de Roma su kemerinin görünümü.
İzmir, Bornova'ya yakın olan Homer mağaralarının vadisi.
Pınarbaşı bölgesi manzarası.
Yolcuların karavanı, Küçük Asya'daki Gelenbe'de bir kaya mezarında durur.
Gelenbe, Küçük Asya'da kaya mezar.
Bursa ve Ulu Camii manzarası.
Muradiye Külliyesindeki sultanların türbesi, Bursa.
Boğaziçi'nde Büyükdere manzarası.
Fransız konsolosluğundan Seraglio Point, İstanbul'un görünümü.
Justinian veya Sangarius Köprüsü'nün görünümü. Köprü, İznik'ten İzmit'e giden yol üzerinde, Adapazarı'nın dışındaki Sapanca gölünün yakınında, Sangarius (Sakarya) nehri üzerinde yer almakta.
Konstantinopolis kapısı, İznik'in Kuzey Kapısı, duvarların dışından.
İznik'in Lefke Kapısı veya Doğu Kapısı.
İznik’in kapılarından muhtemelen Göl Kapısı, duvarların içlerinden.
Osmanlı devletinin kurucusu Osman Bey'in doğduğu yer olan Söğüt kentinin genel görünümü.
Söğüt'te Osman Bey'in babasının Ertuğrul Gazi'nin türbesinin görünümü.
Osman Gazi'nin önce Söğüt'te babası Ertuğrul'un türbesine gömüldüğü ve Bursa'nın fethinden sonra buradan alınıp Bursa'ya götürüldü.
Çavdarhisar yakınlarındaki antik Aizanoi'deki Zeus Tapınağı.
Çavdarhisar'daki Roma köprülerinden biri.
Afyonkarahisar'ın görünümü.
Afyonkarahisar'ın etekleri.
Pamukkale, traverten terasları.
Isparta'nın Yalvaç ilçesinde inşa edilen bir cami görünümü.
Eğirdir ilçesine, göl ve göl adacıklarına bakış.
Konya surlarının görünüşü. Selçuklu mimarisine özgü bir pratiğe uygun olarak, çeşitli tarihi dönemlere ait antik bir heykel ve dekoratif özellikler duvarlara dahil edilmiş.