Otomotiv tutkunlarının hayallerini süsleyen ve dünyanın en hızlı üstü açık spor otomobili olarak lanse edilen Bugatti'nin Mistral modelinde dikkat çeken bir gelişme yaşandı. Sadece 99 adet üretileceği açıklanan ve ön sipariş süreçleri tamamlanan Mistral için görenlerin dudağın uçuklatacak bir ilan çıkıldı. Araçlar üretilip teslim edilmeden Mistral'i satın almaya hak kazanan bir alıcı lüks aracını neredeyse iki katı fiyatına satışa çıkardı.
Lüks araç üreticisi Bugatti üstü açık versiyonu Mistral için geçtiğimiz aylarda ön sipariş sürecini tamamlamıştı.
Dünyanın en hızlı üstü açık aracı olma iddiasıyla tasarlanan otomobilden sadece 99 adet üretilecek.
Otomobil tutkunlarının sipariş sürecinin tamamlanmasının ardından merakla yollalra çıkmasını beklediği Mistral'de dikkat çeken bir gelişme yaşandı.
Lüks aracı almak için hak kazanan ve adı sipariş listesine eklenen bir alıcı daha üretimi gerçekleşmeyen aracı satışa çıkardı.
Buraya kadar olan süreçte bir anormallik olmasa da söz konusu kişinin araca ilişkin istediği fiyat ise dudak uçuklattı.
Fransız hiper otomobil üreticisi 2022'de üstü açık model Mistral için 5,5 milyon dolara satış bedeli belirlerken söz konusu satıcı ise araca yönelik yaklaşık iki katı fiyatla 9,3 milyon dolarlık ilan çıktı.
Satıcının istediği fiyat ne kadar gülünç olsa da, cebi zengin bir koleksiyoncunun ya da meraklısının bu ürünü almasının ihtimal dışı olmadığı öne sürülüyor.
Adını Fransa'nın güneyindeki bir rüzgârdan alan ve daha önce Maserati tarafından kullanılan bir rozet olan Mistral, Bugatti'nin Chiron'daki ilk üstü açık modeli ve Veyron Grand Sport Vitesse'nin üretimden kalkmasından bu yana şirketin ilk roadster'ı.
Bugatti, 99 otomobil üretileceğini açıkladı.
Mistral'ın 8.0 litrelik W16 motoru 1.600 HP ve 1.600 Nm üretiyor.
Bugatti, Mistral'ı dünyanın en hızlı üstü açılır otomobili olacak şekilde tasarladığı konusunda iddialı. Marka, 2013'te Grand Sport Vitesse ile 409 km/s seri üretim rekoru kırdı.
Hennessey, 2016'da Venom GT Spyder'ı 413 km/s'ye çıkarmasına rağmen Bugatti rekorun hala kendisinde olduğuna inanıyor.
Motor ve platform Chiron ile paylaşılsa da Mistral, markanın diğer otomobillerinden kökten farklı görünüyor.
Bugatti, 1934 Type 57 Roadster Grand Raid'den ilham aldığını açıkladı, ancak Mistral, EB110-aping Centodieci gibi açıkça retro bir otomobil değil.
Mistral'ın lansman örneği, Ettore Bugatti'nin birçok kişisel otomobilinde kullandığı bir kombinasyon olan Grand Raid'in sarı ve siyah renk şemasını ödünç alıyor.
Mistral'ın kokpitini saran agresif bir şekilde eğimli ön camda eski otomobilin yankılarını görebilirsiniz.
Tavana monte edilen yeni hava girişleri, Grand Raid'in arka güvertesindeki ve bu otomobilin Veyron Grand Sport öncülündeki ikiz koltuk başlığı tümseklerine de şapka çıkarıyor ve devrilme koruması sağlıyor.
Tavanın açılabilir olması, aynı zamanda Chiron'un kapı camının üstünden kapının tabanına kadar kıvrılan devasa C-şekilli tasarımını da kaybetmek anlamına geliyordu. Ama C-motifi hala orada, sadece bu sefer üst pencere hattından geçiyor, arka çeyrek paneldeki küçük hava girişinde bir seksen çekiyor, sonra kapının ortasından burna doğru dönüyor.
Ön uçta, MiG-15 gibi soğuk savaş jetlerini akla getiren devasa bir at nalı hava girişi hâkim. Divo ve La Voiture Noire'ın tuhaf ızgara işlemlerini bile saklı tutuyor ve tartışma yaratacağı kesin. Ancak Mistral'a kesinlikle benzersiz bir karakter veriyor ve yatay LED şeritlere sahip şık farlar sona ermek zorunda.
Mistral'ın yüzünü sevip sevmediğinizi bilmiyoruz fakat arkasını beğeneceğinizden neredeyse eminiz. Her bir arka tekerleğin arkasındaki, yana monteli yağ soğutucularından gelen sıcak havayı tahliye eden Lotus Evija ipucu var. Ancak arka LED ışıklarının Bolide'dekilerle aynı X şekline sahip olduğunu fark etmemişsinizdir. Ortadaki ışık şeridinde Bugatti adını seçebileceksiniz.