Sıfır otomobilde peş peşe görücüye çıkarılan yeni modeller ile rekabet giderek kızışırken 2024 yılı içerisinde Türkiye yollarına çıkmaya hazırlanan 42 model ise gün sayıyor. Bu kapsamda Çinli elektrikli otomobil devi BYD'den dikkat çeken bir hamle geldi. Türkiye pazarını her zaman stratejik olarak önemli bir konumda değerlendiren marka şarj edilebilir hibrit modeli olan BYD SEAL U DM-i, Avrupa'da ilk kez Türkiye'de satışa sunacak.
Otomobil satışları arasında elektrikli modellere olan yoğun ilgi satışları da her geçen ay katlayarak büyütürken yeni elektrikli otomobil modelleri de Türkiye pazarına giriş için gün sayıyor.
Türkiye otomobil pazarında elektrikli otomobil satışları, bu yılın 11 ayında 60 bine yaklaşırken, 2012'de sadece 1 olan pazarda en az bir elektrikli modele sahip marka sayısı, 2023'te 27'ye yükseldi.
2024 yılı içerisinde Türkiye yollarına çıkmaya hazırlanan 42 model ise gün sayıyor.
Elektrikli araç üreticisi BYD, şarj edilebilir hibrit aracı BYD SEAL U DM-i modelini 2024'ün ikinci çeyreğinde Türkiye'de satışa sunacak.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, BYD, 2024'ün ikinci çeyreğinden itibaren BYD SEAL U modelinin şarj edilebilir hibrit versiyonu BYD SEAL U DM-i'yi Türkiye'de satışa sunmaya hazırlanıyor.
Açıklamada görüşlerine yer verilen BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, BYD'nin çok hızlı büyüyen bir marka konumuna geldiğini belirterek, '2022'de yıllık 2 milyon ve 2023'te yıllık 3 milyonluk satış hacmine ulaştı. Böylece dünyada en çok satış gerçekleştiren ilk 10 marka arasına girmeyi başardı.' ifadelerini kullandı.
İsmail Ergun, BYD olarak Türkiye'de müşterilere yenilikçi modeller sunmaya çalıştıklarını kaydederek, şu açıklamalarda bulundu:
'Bu çalışmalar kapsamında sunacağımız yeni modelimiz, BYD'nin şarj edilebilir hibrit modeli BYD SEAL U DM-i olacak ve bunu 2024'ün ikinci çeyreğinde Türk tüketicisi ile buluşturmayı planlıyoruz. Giderek globalleşen BYD markası, Avrupa'da ve Türkiye'de hızlı bir şekilde büyümeyi hedefliyor. Bu kapsamda yeniliklerimizi kademeli olarak ülkemizde de sunmaya devam edeceğiz. 2024 stratejimiz çerçevesinde BYD'nin şarj edilebilir hibrit modeli olan BYD SEAL U DM-i, Avrupa'da ilk kez Türkiye'de satışa sunulacak.'
Ergun, BYD’nin Türkiye'nin köklü markalarından biri olmayı hedeflediğini, elektrikli araçların ithaline ilişkin yürürlüğe giren tebliğin ardından farklı bir süreç yönetmeye başladıklarını, bu noktada ürün stratejilerinde değişiklikler yapmak durumunda kaldıklarını ve bazı modellerin lansman tarihlerini öne çektiklerini anlattı.
İsmail Ergun, BYD'nin Türkiye pazarını her zaman stratejik olarak önemli bir konumda değerlendirdiğini belirterek, mevcut şartlarda hızlı çözümü bulmak adına BYD'nin Avrupa ile yakın işbirliği yaptığını kaydetti.
BYD SEAL U DM-i'nin, D-SUV modeli olarak markanın özelliklerini yansıttığını kaydeden Ergun, şu bilgileri verdi:
'Daha önce Türkiye'de BYD ATTO 3 modeline gösterilen ilginin BYD SEAL U DM-i modeline de fazlasıyla gösterileceğine inanıyorum. Özellikle Türkiye'de henüz elektrikli araç kullanmayıp, elektrikli sürüş keyfini yaşamak isteyenlerin büyük beğenisini toplayacağına inanıyorum. Ailelerin yanı sıra sportif tarza sahip araçları sevenler de, BYD SEAL U modelini tercih edeceklerdir. 1.5 litrelik benzinli motoru elektrik motoruyla birleştiren BYD SEAL U DM-i, 1000 kilometreyi aşan sürüş menziline sahip. BYD SEAL U DM-i modelini, D-SUV segmentinde rekabetçi bir fiyatla satışa sunacağız.'