Fransa, özellikle United Biscuits satın alması sonrasında, Yıldız Holding için stratejik pazarlar arasında yer alıyor.
Fransa Ticaret Müşavirliği (Business France), Fransa'daki endüstriyel dönüşüm kapsamında yabancı yatırım ve yatırımcıyı desteklemek amacıyla, Fransa'da operasyonları ile öne çıkan şirket yöneticilerini Stratejik Cazibe Konseyi (Strategic Attractiveness Council) isimli toplantılarda Fransa hükümeti ile bir araya getiriyor.
Bu yıl ikincisi düzenlenen ve 16 Haziran Salı günü Paris'teki Elize Sarayı'nda gerçekleşen Stratejik Cazibe Konseyi'nde ev sahipliğini, Fransa Cumhurbaşkanı François Hollande yaptı.
16 ülkeden, 22 uluslararası şirketin üst düzey yöneticilerinin katıldığı konseye Türkiye'den davet edilen tek şirket olan Yıldız Holding'i temsilen ise konseye, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Ülker katıldı. Ali Ülker'e, M&A ve İş Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Nurtaç Ziyal eşlik etti.
Günümüz iş dünyasında işbirliği ve sinerjinin en önemli değerler arasında olduğunu ifade eden Ali Ülker , “Yıldız Holding, 4 kıtada 14 ülkede üretim yapan bir şirket. United Biscuits satın alımı ile ise 4 milyar tüketicinin yaşadığı bir coğrafyada faaliyet gösteren bir şirket olduk. Global oyuncu olmanın en önemli gerekliliklerinden bir tanesi, sahip olduğunuz tecrübe ve bilgiler ile küresel iş dünyasına katkı sağlamak. Bu bağlamda ülkeler arası işbirliklerinin çok önemli olduğunu düşünüyorum” dedi.
Ağırlıklı olarak Fransa olmak üzere Avrupa'da önemli yatırımları bulunan ve istihdam sağlayan uluslararası şirketlerin katılımı ile gerçekleşen konsey davetlileri arasında Mars, Barilla gibi gıda sektör oyuncularının yanı sıra Novartis, Siemens, Samsung, Intel gibi alanında lider şirketlerden üst düzey yöneticiler de yer aldı.
Şirket, geçtiğimiz yıl bünyesine kattığı United Biscuits ile Fransa, Hollanda, Belçika ve İrlanda'da bisküvi pazarında ikinci sırada yer alıyor. Delacre, Bien gibi Fransa'nın ikonik bisküvi markaları ise United Biscuits satın alımı ile artık Yıldız bünyesinde. United Biscuits'in ayrıca, Vertou ve Nieppe olmak üzere ülkede iki adet fabrikası bulunuyor. Bunun yanı sıra Yıldız Holding Godiva ile, cafeler, franchise mağazaları ve havalimanı satışları da dahil olmak üzere premium çikolata kategorisinde güçlü bir satış ağına da sahip.
Yıldız Holding'in 2014 yılında Fransa operasyonlarından elde ettiği brüt satışları 254 milyon € ve Fransa'da 815 çalışanı bulunuyor.
Yarım günlük toplantı Fransa Başbakanı Manuel Valls'ın ülkenin ekonomik değerlendirmesini yaptığı sunum ile açıldı. Fransa Dış Ticaret, Turizmin Tanıtımı ve Yurtdışında Yaşayan Fransızlardan Sorumlu Bakan Matthias Fekl'in geçen yılki toplantının çıktılarını özetlediği sunum ile devam eden konseyin en önemli oturumlarından bir tanesi, Ekonomi, Sanayi ve Dijital Teknolojiler Bakanı Emmanuel Macron'un katılımı ve Uluslararası Yatırımlardan Sorumlu Fransa Büyükelçisi ve Fransa Ticaret Müşavirliği CEO'su Muriel Pénicaud'un moderatörlüğünde gerçekleşen teknoloji ve inovasyon yuvarlak masa toplantısı oldu.
Yuvarlak masa toplantısında yabancı yatırımcıları teşvik etmek için yapılan reformlar hakkında bilgi verildi. Ayrıca vergi mevzuatı, inovasyon ve AR-GE, sürdürülebilirlik ve enerji konuları görüşülürken bilgi, tecrübe ve yeteneklerin paylaşımı amacıyla Fransa'da mobilite ve istihdamın artırılmasının önemi üzerinde duruldu.
Dışişleri ve Uluslararası Kalkınma Bakanı Laurent Fabius'ın konuşmasını takiben, Fransa Cumhurbaşkanı François Hollande, Fransa'daki yabancı yatırımlar ve Fransa'nın yeni endüstriyel yol haritasını detaylandırmak üzere söz aldı.
Gün, Fransa Cumhurbaşkanı'nın katılımcı şirket yöneticileri ile yediği yemek ile kapandı. Yemekte, Fransa'da endüstrinin gelişimine yönelik Creative France Programı, vergi ve ekonomik reform programları ile günümüzde hızla önem kazanan finansal inovasyon ve dijital ekonomi konuşuldu. Ayrıca, yabancı yatırımcı ile ilişkiler de yemeğin gündem maddeleri arasındaydı.
Tüm güne damgasını vuran, ülkeler arası işbirliği mesajı oldu. Başta Fransa olmak üzere, dünyanın farklı coğrafyalarından, farklı alanlardaki uzmanlık ve tecrübelerin paylaşımı ve sinerji oluşumu için ise ekonomik, sosyo-politik ve bürokratik teşviklerin önemine değinildi.
2013 yılında lansmanı yapılan, Fransa'da Endüstri'nin Yeni Yüzü (New Face of Industry in France) Programı ileri teknolojilerin geliştirilmesi, iş dünyasının günümüzün koşullarına adapte olması, iş gücünün sürekli eğitim ile desteklenmesi, uluslararası işbirliklerinin güçlendirilmesi olmak üzere birçok ayrı alanda yürütülüyor. Fransa'nın, sanayi ve endüstrinin gelişimi için belirlediği öncelikler arasında ise, iş dünyasının günümüz çağına uygun şekilde yeniden yapılanması, efektif kaynak kullanımı ve yeni kaynakların oluşturulması, akıllı şehircilik, eko mobilite ve toplu taşıma, sağlık hizmetlerinin geliştirilmesi, veri ekonomisi, akıllı cihazlar, dijital çağda güvenlik ve sürdürülebilir gıda üretimi gibi konular yer alıyor.
Stratejik Cazibe Konseyi de bu anlamda hayata geçirilen girişimler arasında yer alıyor.