Türkiye’nin yaklaşık yarım asırlık hayali için ilk adım geçtiğimiz Kasım ayında atıldı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın uzun zamandır gündeme getirdiği milli otomobil için 5 babayiğit taşın altına elini koydu. Türkiye’nin önde gelen iş adamlarının yer aldığı yerli otomobil konsorsiyumu isimlerin açıklanması ile birlikte kolları da sıvamaya başladı.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın öncülüğünde hareket eden grup ilk iş olarak İstanbul’un merkezinde bir çalışma ofisi kurdu. Her babayiğidin bir temsilcisinin yer aldığı çalışma ofisi çalışmalarını çok gizli bir şekilde yürütürken, yerli otomobil için uluslararası bir firma ile de danışmanlık hizmeti alımı için imzalar atıldı.
Türkiye'nin ilk yerli otomobilinin yapımını üstlenecek ortak girişim grubunun açıklamasıyla gözlerin çevrildiği CEO arayışı tarafında çalışmalar tüm gizliliğiyle sürerken olası isimlere yönelik ilk bilgiler de gelmeye başladı.
Yerli otomobilin başına geçirilecek CEO için öne çıkan isimlerden üçü Türkiye'de otomotiv sektöründe biri ise elektronik sektöründe görev yapıyor. CEO tarafından 5. aday ise yurt dışında bulunan otomotiv sektöründe bulunan yerli bir isim olarak ifade ediliyor.
Hükümet projeye desteği başından sonuna kadar sürdürmekte kararlı. Geçmişteki deneyimlerden ders çıkaran bakanlık yetkilileri elektrikli otomobilin alt yapı çalışmaları için bakanlar kurulu kararı hazırlandı.
Sistemin riske atılmaması için tüm faaliyetleri yürütecek olan Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, özellikle şarj istasyonlarının kurulması ve yine bunun elektrik dağıtım sistemine etkileri konusunda yapılabilecek çalışmaların koordine edilmesini sağlayan bir çalışma yapacak. Ve süreç bakanlık tarafından çok sıkı bir şekilde takip edilecek.
Otomatik pilot özelliği de olacak otomobilde, bu konuda mevcut teknolojiler kullanılacak ve geliştirilecek. Yapılması planlanan araçlardaki motor teknolojisi tam elektrikli ve menzil uzatıcı, kasa yapısı ise Sedan ve Hatchback’ten oluşacak.
Günümüzde kullanılan araçlarda kullanılan malzemelerin yüzde 70'i kullanılmayacak. Daha az servise gidecek. Daha çok dijital olacağı için elektronik servis, dijital servis olacak. Altyapıyı çalışmaları başlamış durumda.