Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Uşak'ın Eşme ilçesinde, tamamlandığında Ankara-İzmir arasındaki seyahat süresini 3 saat 30 dakikaya düşürecek olan Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı projesinin Eşme-Salihli kesimi T1 Tüneli'nin açma çalışmalarını törenle başlattı. Bakan Karaismailoğlu, Türkiye'de bir ilki gerçekleştirdiklerini belirterek, "13.70 metre genişliğindeki Avrasya Tüneli'nden daha geniş bir demiryolu tünelini açıyoruz. Bu tüneli, kazı çapı 13.77 metre, iç çapı ise 12.5 metre olan Türkiye'nin en geniş çaplı TBM makinası kullanarak açacağız. Kullanılan bu yöntem sayesinde Türkiye'de ilk kez hem hızlı trenin kullanacağı ana tünel hem de yaya, ambulans ve bakım hizmetlerinde kullanılmak üzere güvenlik tünelini aynı tüp içinde inşa edeceğiz. Yani tek tünel içerisinde iki kat inşa ediyoruz" dedi.
Eşme ilçesi Ahmetler Köyü yakınlarındaki tünel açma törenine; Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun, AK Parti Uşak Milletvekilleri Mehmet Altay ve İsmail Güneş, Uşak Belediye Başkanı AK Partili Mehmet Çakın ile davetliler katıldı.
Bakan Karaismailoğlu, Türkiye'nin, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde son 19 yılda her alanda büyük bir atılım gerçekleştirdiğini belirterek, "Ulaştırma ve haberleşme de bu süreçte büyüyen ekonomimizin itici gücü olarak görülmüş, dünya ölçeğinde, muazzam bir hamle hayata geçirilmiştir. Bu hamleyle, şehirlerimize ekonomik ve sosyal canlılık kazandırılması kadar Türkiye'nin her modda dünya ile bağlantılarının güçlendirilmesine öncelik verilmiştir. Bu süreçte her çağda verimli, hızlı ve konforlu bir alternatif olma özelliği taşıyan demiryolu alanında çok büyük yatırımlar ve inovasyonlar yapılmıştır.
Öyle ki son 19 yılda, ülkemizdeki ulaşım ve haberleşme yatırımlarına ayırdığımız yaklaşık 1 trilyonluk bütçenin yüzde 18.8'ini demiryollarına aktardık. Cumhuriyet'in kuruluş döneminde her ne kadar demiryoluna önem verilmişse de 1950-2003 yılları arasında sadece 945 kilometrelik yeni demiryolu hattı yapılmıştır. Demiryolu hat uzunluğumuzu 12 bin 803 kilometreye çıkardık. 2013 yılında yüzde 33 olan demiryolları yatırım oranını 2020'de yüzde 47'ye yükselttik ve sadece 2020 yılında demiryollarına 13,6 milyar lira yatırım yaptık. Sadece geçtiğimiz yıl demiryollarında 8 bin 664 metre tünel, 5 bin 214 metre viyadük ile bin 213 metre iltisak hattı imalatı yaptık. Demiryollarını yeniden devlet politikası haline getirdik ve Demiryolu Reformu'nu başlattık" dedi.