Türk markalarının Ortadoğu piyasasında büyük ilgi gördüğünü söyleyen Çinli e- ticaret platformu Jollychic’in Başkan Yardımcısı Jem Zhou, Türkiye'nin üretim konusunda çok iyi olduğunu belirtti. Türk kültürünün Ortadoğu ile birçok yönden benzerlik taşıdığına dikkat çeken Zhou, "Bu avantajları kullanarak Türk markalarını Ortadoğu'ya taşıyalım" mesajını verdi.
E-ticaret son dört yılda çok hızlı bir şekilde yükselerek 630 milyar dolardan 1.6 trilyon dolara çıktı. Dünyada küresel anlamda toplam perakende içerisindeki payı ise yüzde 4'ten yüzde 8.5'e çıkmış durumda. Türkiye'de ise e-ticaret hacminin özellikle perakendede yüzde 3.5 seviyelerinde olduğu görülüyor. Anadolu Aslanları İş Adamları Derneği (ASKON) ve E-ihracat Platformu işbirliği ile düzenlenen "E-İhracat Konferansı" bugün başlıyor. Zirvenin ilk gününde özel sunumlar ve paneller olacak. İkinci günde ise ikili görüşmeler gerçekleşecek. Bu konferansın önemli bir özelliği de Orta Doğu'ya hitap ediyor olması. Önümüzdeki süreçte e-ticaretin önünü açması bekleniyor.
TÜRKİYE ÜRETİM KONUSUNDA ÇOK İYİ
Zirveden önce düzenlenen basın toplantısında sorularımızı yanıtlayan Ortadoğu'da en büyük mobil ticaret uygulamalarından Çinli e- ticaret platformu Jollychic’in Başkan Yardımcısı Jem Zhou, geleneksel uluslararası ticaret yöntemleriyle daha çok prosedür ve aracılara ihtiyaç duyulduğunu belirterek, internetin ve e-ticaretin gelişmesi uluslararası ticaretin tarzını değiştirdiğini söyledi. Uluslararası e-ticaret konusunda şu an en hızlı gelişen ülkelerin Çin, Japonya, Kore, Güney Doğu Asya ve Vietnam olduğunu dile getiren Zhou, şöyle devam etti:
TÜRKLERLE ÇALIŞMAK İSTİYORUZ
"Asya'dan sonra gelişme hızında Ortadoğu var. Çin'de 10 binden fazla üretici ile beraber uluslararası ticarette çalışıyoruz. Aynı çalışmayı Türkiye'de kurmak istiyoruz. Türkiye'deki iş adamlarıyla berebar çalışmak istiyoruz. Orta Doğu piyasasında birçok Türk malı ve markası görüyorum. Türkiye üretim konusunda çok iyi. Yüksek kategoride gelişmiş üretme gücü var. Neden piyasamızı sınır ötesine taşıyıp, daha çok müşteriyle buluşmuyoruz. Türk mallarının önemli bir özelliği var. Türkiye Ortadoğu kültürüyle birçok yönden benzerlik taşıyor. Bu avantajları kullanarak Türk markalarını Ortadoğu'ya taşıyacağız. Hem de Türkiye'deki ortaklarımızla beraber kazanacağımızı umuyorum."
- E-ihracatın yol haritası belirlenecek
- ASKON Başkan Vekili Semih Tuncel ise, e-ihracatın kendi içinde aşması gereken bazı problemleri ve geliştirilmesi gereken alanları olduğunu belirterek, “Konferans e-ihracatın Türkiye’deki yol haritasının belirlenmesi noktasında iyi bir temel olacak” dedi. E-İhracat Platformu İş Geliştirme Direktörü Ömer Nart da, “10 dolara tişört satıp, 15 dolara kargo öderseniz bu işi yapamazsınız. Devletin bu işi e-ihracatçıların lojistiğini süblanse etmesi gerektiğini düşünüyoruz” dedi.