Bir firmanın Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, trafik sigortasındaki tavan fiyat uygulamasına ilişkin olarak, "Biz serbest piyasa ekonomisinden yanayız. Bu konuda biraz şikâyetler vardı ve hükümet bir adım attı. Şu anda oldukça stabilize olduğunu düşünüyorum, piyasa bir dengeye geldi. Bu tavan uygulamasının da kalkabileceğini düşünüyorum. Belki bu uygulama yeni yılda kalkar” diye konuştu.
Geçtiğimiz yıl yürürlüğe giren ve sürücülere poliçelerini iptal ettirerek, farklı bir şirketten poliçe yaptırmalarına ve prim iadesi almalarına olanak sağlayan mükerrer poliçe uygulaması ise yeni sistemle beraber terk edildi. Artık araç sahipleri mevcut trafik sigortası poliçelerini araç satışı vb. nedenler dışında iptal edemiyor.
Ülkemizde 20 milyondan fazla araç sahibinin yaptırmak zorunda olduğu trafik sigortası, son iki yıldır ciddi tartışmaların odağında yer alıyor. 2015’ten bu yana ciddi bir yükselişe geçen zorunlu trafik sigortası fiyatlarının bir türlü düşürülememesi, daha önce de gündeme getirilen tavan fiyat uygulamasının hayata geçirilmesi yönünde karar verilmesine neden oldu.
Zorunlu trafik sigortası fiyatları belirlenirken sigorta şirketleri, sürücülerin bulundukları trafik sigortası basamağını göz önünde bulunduruyor. Trafik sigortası poliçelerinde toplamda 7 basamak bulunuyor. Trafiğe ilk defa çıkan sürücü 4. basamakta yer alırken, sürücünün poliçe dönemi boyunca herhangi bir hasara neden olması veya olmamasına göre trafik sigortası basamağı yeniden belirlenir. Herhangi bir hasara neden olmayan sürücü bir sonraki poliçe döneminde 5. basamakta yer alarak indirim hakkı elde ederken, hasara neden olan sürücünün ise trafik sigortası basamağı düşürülerek poliçe priminde yüzde 20 oranında zam yapılır.