Koronavirüs sürecinde, vatandaşların birçoğu toplu taşıma araçlarında bulaşı riskinin daha yüksek olduğunu düşünerek, araç sahibi olmaya karar verdi.
Ticaret Bakanlığı'nca hazırlanan ve 2'nci el motorlu kara taşıtlarının ticaretini düzenleyen yönetmeliğin yürürlüğe girdiğini anımsatan Dörterler, çıkarılan yeni düzenlemeyle 2'nci el araç ticareti yapmak isteyenlere yetki belgesi ve araçlara ekspertiz zorunluluğu getirildiğini söyledi. Dörterler, "Özellikle son zamanlarda araç alırken ekspertizlerin zorunlu hale gelmesi, ikinci el arabalarda yapılan sahteciliği de ortaya çıkarıyor. Bizler de yeni yönetmelikle beraber artık yetki ve yeterlilik belgesiyle satış yapacağız. Temennimiz; ikinci el otomobillerde yapılan sahteciliğin azalması" diye konuştu.
2'nci el otomobillerde yapılan sahteciliklerden bahseden bir diğer firma sahibi Erbey Zeki Ergen ise "İkinci el otomobil araçları satışında dolandırıcılık çok fazla oluyor. Dolandırıcılar, alıcıyla anlaşıyor, arabayı ucuza veriyor. Kapora istiyor. Kaporayı alıyor ama arabayı vermiyor. Araba başka birine ait çıkıyor. 2019 yılında araba 82 bin kilometrede vizeye girdiyse, 2020 yılında yaptığı kilometreyi 82 bin kilometreye çekebiliyorlar. Tekrar vizeye girdiği zaman araba az yakmış diyorlar. Bu durumu vatandaş yetkili servislerin yardımıyla anlayabilir. Şüphelendiği zaman vatandaş, yıllık periyodlarda kilometre yapıp yapmadığını, yetkili servisten araştırması gerekiyor. Bazı arabaların yedek anahtarlarında da arabanın kaç kilometre yaptığı kaydediliyor. Bunları kontrol etmek gerekiyor. Tanıdık galericiden alışveriş yapılırsa sahtecilikle karşılaştıkları zaman hukuki süreci de işletebilir" dedi.