THY'den gençlere 50 bin lira maaşlı iş çağrısı

Yeni Şafak
Ayşe Begüm Çelikkol
10:4522/05/2018, Salı
G: 22/05/2018, Salı
Yeni Şafak
Pilot olmak için öncelikle İngilizce şartı aranıyor.
Pilot olmak için öncelikle İngilizce şartı aranıyor.

Türk Hava Yolları Genel Müdürü Bilal Ekşi, İngilizce bilen ve üniversite mezunu olan gençleri pilot olmaya davet etti. Ekşi, “İlk girişinizde 12 bin lira maaşla başlıyorsunuz, 50 bin lira maaşa kadar çıkan bir ücretiniz var. Dünyanın istediğiniz ülkesinde çalışma imkanınız oluyor. O yüzden meslek yüksekokulu, dört yıllık bir okul bitirmiş arkadaşlarımızın şayet İngilizceleri iyiyse bizim pilot yetiştirme ilanlarımızı takip etmelerini ve oraya müracaat etmelerini istiyoruz” dedi.

Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Bilal Ekşi, Yeni Havalimanı’nın ülkemize ve Türk Hava Yolları'na

(THY) büyük katkılar sağlayacağını söyleyerek, “İstanbul'un üçüncü havalimanı Türk sivil havacılığının dönüm noktası olacak. 200 milyon yolcu kapasiteli bir havalimanından bahsediyoruz, beş pisti olan bir havalimanından bahsediyoruz, beş paralel pisti olan bir havalimanından bahsediyoruz. Bu, "Beş uçağın aynı anda inip kalkması" anlamına geliyor. Dünyada en yoğun havalimanlarından birisi Heathrow'un dört katı büyüklüğünde bir havalimanı, Pekin Havalimanı'nın üç katı büyüklüğünde devasa büyük bir havalimanından bahsediyoruz. Bu millete yakışır bir havalimanından bahsediyoruz. Bütün fazları tamamlandığında yani 200 milyon yolcu kapasitesine ve beş paralel piste ulaştığında Türkiye'nin Gayri Safi Milli Hasılası’nın yaklaşık 4.8'ini tek başına üretebilecek. 200 bin ilave istihdam sağlayacak bir havalimanı.

Türk Hava Yolları, şu anda Atatürk Havalimanı'nın kapasite sınırlarına gelmesinden dolayı sıkışmış durumda. Dolayısıyla dünyada birçok noktaya daha uçmak istiyoruz. Yeni uçuş sıklıkları koymak istiyoruz ama Atatürk Havalimanı kapasitesinin sınırına geldiğimiz için, dört beş senedir bu sıkıntıyla karşılaştığımız için Türk Hava Yolları büyüyebileceğinden daha az büyüyor. İnşallah yeni havalimanı ile THY'nin, Türk sivil havacılığının önü açılacak, Türkiye'nin bölgesel bir aktarma merkezi haline gelmesine yarayacak büyük bir proje. Yüzde 90'ı tamamlandı. Biz de tüm hazırlıklarımızı yapıyoruz, eğitimler devam ediyor. Bize tahsisli alanların hızla inşaatları devam ediyor. Çok büyük bir lounge açıyoruz. Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Lounge'ın iki katı büyüklüğünde bir lounge açıyoruz. Buradaki dış hatlardaki salonumuz dünyada ödüller almış bir salon. İnsanlar dışarıdan bu salonu görmek için geliyor. Yeni havalimanında bu salonun iki katı büyüklüğünde ve son derecede dünyada ünlü firmalarla çalışıyoruz dizayn konusunda. Taşınma için tüm çalışmalarımız devam ediyoruz. Yönetim Kurulu Başkanımız da inşaatların bitmesi için bizzat takibini yapıyor. Biz de 29 Ekim'deki açılıştan sonra oraya geçiş için tüm hazırlıklarımızı yapmış durumdayız. 31 Ekim itibariyle orada olacağız” dedi.



700 TIRLA TAŞINACAK

Yenisafak.com’un sorularını yanıtlayan Ekşi, THY’nin yeni havalimanına taşınması konusunda, “Taşınmanın bir o anlık bölümü ve daha önceki bölümü var. Bazı teçhizatlarımızı daha önceden oraya götüreceğiz. Ama toplam 10 bine yakın teçhizat oraya taşınacak. 700 tır seferi yapılacak oraya. Yüzde 30-40 oranındaki teçhizatımızı oraya taşımış olacağız. Kış sezonuna giriyoruz, buradaki seferlerimiz azaldığı için ekipmanlarımızı oraya kaydırma imkânına sahip olacağız. Büyük bir taşınma senaryosu olacak. Uluslararası bir firmayla danışmanlık anlamında çalışıyoruz. Arkadaşlarımız detay çalışması yapıyorlar. Kamu kurum ve kuruluşları, yolların açılması, gümrük işlemlerinin yapılması konusunda sayın valiliğimizin de yardımlarını alıyoruz. Devasa bir taşınmadan bahsediyoruz” diye konuştu.


GENÇLER PİLOT OLSUN

Yeni havalimanıyla birlikte pek çok personel alınacağını ifade eden Ekşi, gençleri pilot olmaya davet etti ve şunları söyledi: Yer hizmetlerinde ortak olduğumuz bir şirketimiz var, TGS diye. Senenin ikinci yarısında burası için alımlara başlanacak çünkü orada daha büyük bir alan var. İlanları takip etsin arkadaşlar. Pilot ve kabin memuru anlamında, havalimanından bağımsız uçak sayımızla ilgili olduğu için, kabin memuru alımlarımız devam ediyor. 2019'a yönelik olarak da alımlarımız devam edecek. Havacılıkta çalışmak isteyenlerin İngilizcelerinin iyi olması gerekiyor. İlk olarak İngilizce'ye bakıyoruz. Meslek yüksekokulu veya üniversite mezunu arkadaşları pilot olmaya davet ediyorum. Pilotluk son derece güzel bir meslek. Önümüzdeki 20 yıl boyunca tüm dünyanın aradığı mesleklerden bir tanesi. İlk girişinizde 12 bin lira maaşla başlıyorsunuz, 50 bin lira maaşa kadar çıkan bir ücretiniz var. Dünyanın istediğiniz ülkesinde çalışma imkânınız oluyor. O yüzden meslek yüksekokulu, dört yıllık bir okul bitirmiş arkadaşlarımızın şayet İngilizceleri iyiyse bizim pilot yetiştirme ilanlarımızı takip etmelerini ve oraya müracaat etmelerini istiyoruz. "Pilot olabilir mi?" testlerinden geçen arkadaşlardan başarılı olanlarını alıyoruz onları 2 senelik eğitime tabi tutuyoruz ve onlara her ay iki asgari ücret tutarında bir maaş veriyoruz.




ÜCRETSİZ PİLOTLUK EĞİTİM

Pilotluk eğitiminin çok yüksek ücretler ödenerek alınan bir eğitim olduğunu kaydeden Bilal Ekşi, “İlanlarımıza başvuran ve yaptığımız testi geçen arkadaşlarımızı pilot olarak alıyoruz. Çok güzel bir imkân bu. Tekrar arkadaşları davet ediyorum. İngilizceniz iyi olacak, pilotluk yeteneğiniz var mı yok mu şeklinde testlerimiz var. O testlerden geçip, 2 yıllık eğitim sonunda THY'de ikinci kaptan olarak göreve başlıyorlar. Kendisine harcadığımız eğitim masrafını maaşından peyderpey kesiyoruz, en az 10 yıl bizde çalışmaları gerekiyor. Ücretler de yüksek olduğu için kestiğimiz miktar onlara dokunmuyor. 50 bin liraya kadar gelen ücretler var. Tüm genç arkadaşlarımızı pilot, kabin memuru, uçak teknisyeni olmaya davet ediyorum. Pilot konusunda büyük açık var dünyada da” dedi. 2019’da 600 civarında pilot alınacağını da söyleyen Ekşi, her sene 400 pilot yetiştirdiklerini de sözlerine ekledi.



YENİ HAT PLANLARI VAR

THY’nin yeni sezonda yeni uçuş hatları açılacağını dile getiren Bilal Ekşi, “Borsada olduğumuz için, yönetim kurulumuz onaylamadan, borsaya bildirmeden hatları açıklayamıyoruz. Halihazırda bildirilenler var. Komor Adaları'na, Özbekistan’da Semerkant'a uçuyoruz. Burada Buhara'yı çalışıyoruz. Finlandiya'ya çalışıyoruz. Önce fizibilite çıkarıyoruz, yönetim kurulumuza arz ediyoruz, onayladıktan sonra borsaya duyuru yaptıktan sonra kamuya açıklıyoruz. 2019'da muhakkak yeni hatlarımız olacak çünkü Türk Hava Yolları her sene yüzde 10 ve üzeri büyümeye alışkın bir şirket. Dolayısıyla yeni hatlar, yeni uçuş noktalarıyla vatandaşlarımızın karşısında olacağız” diye konuştu.


THY’DEN İKİNCİ THY DOĞACAK

“328 uçağımız var. 2003'te 65 uçağı olan bir şirkettir. Beş kat büyüdük” diyen Bilal Ekşi “Halihazırda sipariş edilmiş 167 dar gövde uçağımız var, 50 tane de geniş gövde uçağımız var. THY'den ikinci bir THY doğacak. Yeni nesil uçaklarımız olacak. Filomuz yenilenecek. Özellikle geniş gövde uçaklarımızla çok daha verimli ve sessiz, yolcularımızın seveceği uçaklarla filomuzu yenilemiş olacağız. 2023’te filosu 500 uçağın üzerine çıkan ve 200 milyon yolcu kapasitesine erişmiş bir THY düşünüyoruz. İnşallah bunu da yakalayacağız diye düşünüyoruz” dedi.


“THY’NİN YENİ YÜZÜNE ‘NE KADAR GÜZEL OLMUŞ’ DİYECEKSİNİZ”

Yeni havalimanı için çok ses getirecek bir reklam filminin yolda olduğunu söyleyen Bilal Ekşi, “Tüyo vermeyelim ama yeni havalimanına yeni yüzümüzle geçeceğiz. Kabin kıyafetlerimiz değişiyor, uzun zamandan beri. Uluslararası bir firma ile çalıştık, çok güzel üretimler yaptılar. Onu gördüğünüzde inşallah "Türk Hava Yolları'nın yeni yüzü ne kadar güzel olmuş" diyeceksiniz. Üretim bitti, imalat aşamasına geçildi. Yeni havalimanında uçak içi dizaynımız ona göre olacak, check-in bankolarımız, lounge ona göre olacak. Komple bir konseptle oraya geçeceğiz. Filmimiz de bunu yansıtacaktır” dedi.

THY TEKNİĞİN 1 MİLYAR DOLAR ÜZERİNDE CİROSU VAR

THY Teknik hakkında da bilgiler veren Ekşi, “Yüzde 100 şirketimiz, tüm uçaklarımızın bakımları orada yapılıyor. Dolayısıyla yurtdışında herhangi bir uçağı bakım için göndermiyoruz. Atatürk Havalimanı'nda 3 büyük hangar, Sabiha Gökçen'de iki büyük hangar var. Yaklaşık 8 bine yakın personeli var bunların çoğu da uçak teknisyeni. Sadece bize hizmet vermiyorlar. Yüzde 20 kadar da diğer firmalara hizmet veriyorlar. Uçakların sadece gövde değil, kompenet bakımlarını yapıyorlar. Bir milyar doların üzerinde ciroları var. Yeni havalimanında onlar için devasa hangarlar yapıyoruz. Dolayısıyla yeni havalimanı ve buradaki hangarlar dikkate alındığında THY Teknik bölgenin en büyük ve en iyi merkezlerinden biri olacaktır. Bu da ülkemizin gücüne güç katacaktır. İnşallah yeni havalimanı ile de devasa bir şirket haline gelmiş olacaklar.


“ÜLKEMİZE KARŞI SORUMLULUĞUMUZ VAR”

Bizim sorumluluğumuz önce ülkemize karşı. Biz Türkiye'nin kültürünü ve büyüklüğünü dünyaya taşıyoruz. Biz gücümüzü buradan alıyoruz. Şairin dediği gibi, bir ayağımızı Anadolu'ya koyup diğer ayağımızla dünyayı dolaşıyoruz. THY'nin yaptığı bu. Türkiye'nin ekonomik, siyasi çıkarlarının, ticari çıkarlarının olduğu yerde THY vardır. Ama en önemli sorumluluğumuz, biz her zaman Türk insanının gurur duyacağı, başını dik tutacağı bir şirket olmak zorundayız. Biz THY'yi dünyanın bir numaralı şirketi haline getirmek zorundayız, bu şekilde bunu muhafaza etmeliyiz ki, bu millete olan görevimizi yerine getirelim. Hassasiyetimiz de, yolcularımız bizim birinci hassasiyetimiz. Ne yaparsak yapalım yolcuyu mutlu edelim. Bazen biz yolcumuzu mağdur etmeyelim diye haklar sunarız. Bazen görürsünüz bir havalimanı karda kapanır, normalde havayolu şirketinin sorumluluğu yoktur çünkü mücbir sebeptir. Ama biz otele götürür, ağırlarız, yolcunun gönlünü kazanırız.

DÜNYADA İKİNCİLİK HEDEFİMİZ

İşte Bilal Ekşi ile yaptığımız röportajdan bazı notlar:

"Tek rakibin THY" diye bir söz var… Espri bir yana bizim kendi bölgemizde yani Avrupa'da dördüncü sıradayız. Biz, üçüncülük ve ikinciliğe çıkmak istiyoruz. Dünyada yaptığımız kilometre itibariyle 13. sıradayız, ilk 10'a gireceğiz inşallah. Kalitede bizden bir tık öte kalitede olan firmalar olabiliyor ama biz de bazı konularda biz onlardan öndeyiz. Bazı konularda onlar iyi olabiliyor. Biz her üç ayda bir hem Ortadoğu bölgesinde hem Avrupa bölgesindeki tüm havayollarıyla yolcu gözüyle bir anket çalışması yapılıyor. Biz her anlamda iyi olmalıyız diyoruz. Bir alanda düşüksek, arkadaşlarla müşteri deneyimi toplantıları yapıyoruz. Gizli müşterilerimiz var. "Neyi daha iyi yapmamız lazım ki iyinin de iyisi olsun" diye çalışıyoruz. Büyüklük olarak dördüncü olduğumuza göre, Lufthansa- Air France*KLM ve British Airways var. Ama birçok insan da "THY Avrupa'da birinci, Ortadoğu'da da hakikaten kalitede başta rol alıyoruz.


TURKISH CARGO YÜZDE 25 ÜSTÜNDE BÜYÜYECEK

Geçen gün Adana'daydım. Orada kargo bölümü var, "Ne taşıyoruz" dedim. "Burada meyve taşıyoruz yurtdışına" dediler. Taşımakla alakalı aklınıza ne gelirse taşıyoruz. Canlı hayvandan, balığa, çiçek, elektronik ürünler taşıyoruz. "Dünyanın yükünü taşıyoruz" diye bir sloganımız var. Biz kargoda dünyada 10. sıradayız. Hedefimiz beşinci sıraya çıkmak. Hızlı bir ivme yaşıyoruz. Taşıdığımız oranda yüzde 25 büyüme gösteriyoruz. Bu bölge kargo hat merkezi haline dönüşüyoruz. Yeni havalimanında kargo tesisleri çok büyük olacak. Deniz bağlantısı da olacak, oranın konumuyla kargo bölümümüz daha hızlı büyüyecek. Bizim 18 kargo uçağımız var, onları kargo doldurarak gönderiyoruz. Dünyanın en çok noktasına uçan havayoluyuz. 120 ülkeye taşıyoruz. En büyük gücümüz de buradan oluşuyoruz. Kargo, yolcudan sonra diğer bir iş alanı. İnşallah orada da yüzden 25 büyümenin üzerinde olacağız ve Türkiye bir kargo merkezi haline gelecek. Bu sene sonuna kadar 3 tane daha kargo uçağımız gelecek. 1.5 milyon tona ulaşan bir kargo taşıyoruz. Bu kargo sadece Türkiye'nin kargosu değil. Çin'den alıyoruz, Türkiye'ye getiriyoruz, buradan nerelere gidecekse diğer uçaklara dağıtıp gönderiyoruz. İhracat kargosunun yanında özellikle dünyadaki kargoyu da taşıyoruz.

#THY
#Pilot
#Bilal Ekşi
#Türk Hava Yolları