Sosyal medyada denetim açığından yararlanan dolandırıcıların yeni kapısı sahte tatil reklamları oldu. Tüketicilerin internet ortamında daha ucuz fiyatlara ulaşabilmesini fırsat bilen dolandırıcılar, tanınmış turistik tesislerin ve otellerin sosyal medya hesaplarını taklit ederek cazip fiyatlarla ilanlar yayınlıyor. Gerçekte geceliği 400 ila 600 lira olacak fiyatları, 150-200 gibi oldukça yüksek indirimle duyurarak tüketicileri tuzağa düşürüyor. Mağdur sayısı yaz ayları ile bayram tatillerinde oldukça yükseliyor. Yüzlerce tatil mağdurlarından birisi olan B.T başına gelenleri Yeni Şafak’a anlattı.
Bilgisayarda çalışırken ekranına düşen tatil reklamına tıkladığını belirten B.T, “Bütün bir sene çalışıyoruz. Eşimle birlikte tatile çıkma hayalimiz vardı. Önüme, ‘bedava tatil’ ve ‘Ucuza tatil’ reklamları çıkmaya başladı. Daha önce Marmaris’te gördüğüm bir otelin reklamıydı. Fiyatlar bana cazip geldi. Eşim, ben ve çocuğumun bir haftalık tatili bin 200 TL’ye geliyordu. Eşimle birlikte kredi kartından üç taksit halinde ödeme yaptık. Tatile gitmeden bir gün önce aradığımda telefonlara bakılmadı. Dolandırıldığımı o an anladım. Çok üzüldüm. Paramı da geri alamadım. Tüm bir yıl tatilin hayalini kuruyordum hüsran oldu” dedi.
Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, iki çeşit dolandırıcılık yöntemi olduğuna belirterek, “Birinci yöntem tamamen tatil sitelerinin otellerin taklidi yapılarak gerçekte olmayan bir rezervasyon satılarak yapılıyor. Bazen tanınmış firmaların da logoları kullanılarak Facebook, İnstagram gibi iletişim araçlarında yanıltıcı ilanlar veriliyor. Bir süre sonra aldatılan tüketici tesise gidip kapıda kaldığında satıcıya ulaşılamıyor. İkinci yöntem ise tüketicilere tatil hizmeti satılırken vadedilen bir takım unsurlar gerçekte bulunmadığından tüketici aldatılmış oluyor” şeklinde konuştu.