Ticaret Bakanı Ömer Bolat'ın geçen günlerde Cumhuriyet'in 100. yılında marketlerde büyük bir indirim kampanyası beklediklerini açıklaması ve sektörün buna hemen destek vermesinin ardından gözler, tekstil ve beyaz eşya başta olmak üzere perakende sektörünün diğer temsilcilerine çevrildi. Diğer sektörlerde de yakın zamanda kampanya kapsamında adım atılması konuşulurken, Bolat'tan, perakende sektörünün diğer temsilcilerine yönelik yeni bir çağrı geldi.
Öncel, "Bu kampanyanın kalıcı ve uzun süreli olabilmesi için bütün tarafların yani sadece mağazacıların değil, kargocusundan kredi verenine ve kiralama yapanlara kadar herkesin dahil olması gerekiyor. Çünkü perakendeci burada yükü uzun süre taşıyamaz. Her kesim burada enflasyonla mücadeleye aynı gönüllülükle katılırsa bu hem uzun vadeli hem de milli mutabakat çerçevesinde yapılmış olur." açıklamasında bulundu.
Sinan Öncel, kasım ayında her yıl büyük indirimlerin yapıldığına işaret ederek, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Sezonu eylülde açıyoruz. Ekim hemen hemen sezonun ilk ayı. Ekimde bu indirim oranları kasıma göre sınırlı kalır. Ama ben şunu öngörüyorum; yüzde 10 ile yüzde 30 arasında indirimler yapılır. Her sektörün kendi dinamiği içerisinde ve her ürünün kendi dinamiği içerisinde indirimler yapılır. Fakat bunu gördüğüm kadarıyla marketler yıl sonuna kadar devam ettirmek istiyorlar. Marketlerden beklenen bu daha doğrusu. Maliyet artışları buna engel olur mu orasını bilemiyorum. Burada özellikle ham madde ve enerji gibi konular var. Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın burada bir rahatlatma durumu olursa, stopajından ve diğer kalemlere kadar, kira stopajları ve kiralamada KDV 2-3 aylığına indirilebilirse aynı şekilde buraya diğer paydaşların, ham madde üreticilerinin, AVM yönetimlerinin, kargo ve lojistik firmalarının katılması teşvik edilirse bu gerçek anlamda müthiş ve topyekun bir kampanya olur."
BMD Başkanı Öncel, Cumhuriyet'in 100. yılına dair indirimlerin kasım kampanyalarıyla birlikte 2 ay sürebileceğini kaydederek, "Gıda dışı perakendede eylülde düşüşler başlamıştı. Ekim ve kasımda indirim kampanyalarını güzel bir şekilde kamuoyuna anlatabilirsek yüzde 20 ile yüzde 30 arasında adetsel artış yakalayabiliriz." şeklinde konuştu.
Kampanyanın başarılı olabilmesi için çağrının tüm taraflara yapılması ve bu indirime diğer paydaşların da katılması gerektiğini vurgulayan Öncel, "Sadece perakendecinin değil, Sayın Hazine ve Maliye Bakanımızın da nakliyecisinin de lojistikçisinin de dükkan sahibinin de AVM'cinin de hepsinin bu kampanyaya katkı vermesi gerekiyor. Çünkü bu tek başına perakendecinin kaldırabileceği bir yük değil." ifadelerini kullandı.