Türkiye İstatistik Kurumu, ağustos ayına ilişkin konut satış istatistiklerini açıkladı. Buna göre, ülke genelinde ağustosta satılan konut sayısı bir önceki aya göre yüzde 25,7 azalırken, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 54,2 arttı. Ağustosta satılan konut sayısı 170 bin 408 oldu. Konut satışlarında, İstanbul 30 bin 292 konutla ilk sırada yer aldı. İstanbul’u, 17 bin 131 konut satışıyla Ankara, 11 bin 145 konut satışıyla İzmir izledi. En az artış olan iller 13 konutla Hakkari, 22 konutla Ardahan ve 99 konutla Şırnak olarak kayıtlara geçti. Ocak-ağustos döneminde ise konut satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 42,6 artarak 1 milyon 24 bin 534’e ulaştı.
Arka arkaya gelen ralli hareketinde kamu bankalarının düşük kredi faizi desteği ve konut geliştiricilerinin kampanyaları etkili oldu. Düşük oranlı krediye ulaşımdaki kolaylıkla ipotekli konut satışları ağustosta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 122,6 artarak 76 bin 19’a çıktı. Toplam konut satışları içinde ipotekli satışların payı yüzde 44,6 olarak belirlendi. Diğer konut satışları da ağustosta yıllık bazda yüzde 23,6 artışla 94 bin 389 adet olarak tespit edildi. Geçen ay ikinci el konutlarda kredi oranlarının bir miktar yükseltilmesiyle ilk el konutların da cazibesini artırması dikkat çekti. İlk defa satılan konut sayısı ağustosta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 28,3 yükselerek 52 bin 123’e ulaştı. Toplam konut satışları içinde ilk satışın payı yüzde 30,6 olarak kayıtlara geçti. Ocak-ağustos döneminde ise ipotekli konut satışı yüzde 263,7 yükselerek 473 bin 144 oldu.
Gayrimenkul geliştiricileri haziranda başlayan ivmenin devam ettiğini dile getirdi. Konutder Yönetim Kurulu Başkanı Z. Altan Elmas, son 3 ayda 600 bin konut satıldığını ve stokların eridiğini söyledi. Elmas, “Geçmiş dönemlere bakıldığında 3 ayda böyle bir satış grafiğinin olmadığını görebiliyoruz. Birikmiş talepten öte bir satış var. Önümüzdeki dönem de konuta yatırım devam edecek” dedi. İstanbul İnşaatçılar Derneği (İNDER) Yönetim Kurulu Başkanı Nazmi Durbakayım, konut üreticilerinin kendi bünyelerinde başlattıkları kampanyaların satışı artırdığına işaret etti. Fuzul Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Akbal ise “Hazirandaki kampanyalar sektörü öyle canlandırdı ki ivme sürekliliğini koruyor. Nitekim performanslarda da 3-4 kat artış yaşanmış durumda” dedi.