Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın verilerine göre Kapadokya, 2019 yılının ilk altı ayında İstanbul ve Antalya’dan sonra yabancı turistlerin en çok konakladığı üçüncü yer oldu.
Türkiye’deki termal turizm mantığı ile dünyada uygulanan termal sağlık turizm mantığı arasında ciddi bir uçurum olduğunu da sözlerine ekleyen Ömer Tosun, "Önemli bir turizm merkezi olan Kapadokya’da termal turizmin özel bir konseptle birleştirilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Kapadokya’ya termal turizmi de kazandırdığımızda, bölge çok daha hızlı bir turizm ivmesi yakalayacaktır" ifadelerini kullandı.
Avrupa’nın en iyi butik oteli ve Türkiye’nin tek müze oteli ünvanlarına sahip olan Museum Hotel’in başarısında en önemli etkenin özgün konsept oluşturmak olduğunu belirten Ömer Tosun, "Ülkemizin turizm alanında kalkınması için özgün projelere ihtiyacı var. Maalesef zaman zaman ismimizi kullanarak birtakım projelere girişenler olduğunu görüyoruz. Museum Hotel, binlerce yıllık mağara odaların ve birbirinden kıymetli taş evlerin titiz restorasyon çalışmaları sonucunda 2003 yılında hizmet vermeye başladı. Kapadokya’nın en özel bölgesi olan tarihi Uçhisar kalesinin yamaçlarında yer alan hotelimiz, geçmiş ile bugünü harmanlayan ‘müze otel’ konseptine sahip özel bir yapı. Tüm turizmcilere aynı şekilde kendi özgün fikirlerinden beslenmelerini ve hak ihlallerinde bulunmamalarını öneriyorum" dedi.
Oluşturdukları marka ve konseptle dünyanın farklı bölgelerinden ziyaretçileri ağırladıklarını belirten Ömer Tosun, "Tüm dünyada lüks seyahat sektöründe önemli bir yere ulaştık. Dünya otelcilik sektörünün en prestijli ödüllerinden olan International Hotel Awards’ta ‘en iyi otel mimarisi’, en iyi otel restorasyonu ve yenilemesi’ ödüllerinin de sahibi olduk. 15 yılı aşkın süredir Kapadokya bölgesine gelen yerli ve yabancı misafirlerin de öncelikli tercihlerinden biri konumundayız. Museum Hotel şu an ağırlıklı olarak ABD, Brezilya, Çin ve Meksika’dan misafir ağırlıyor" ifadelerini kullandı.