Yıllık 5,5 milyon aracın el değiştirdiği ikinci el otomobil pazarında 1 Nisan 2019 itibariyle yeni bir dönem başlıyor.
Düzenlemeye göre alım-satımlarda her şirketin ekspertiz raporu da geçerli olmayacak. İşin bu tarafında ise yetki sadece Türk Standartları Enstitüsü'nden Hizmet Yeterlilik Belgesi alan firmalarda olacak. Alınan ekspertiz raporunun bir nüshası satış esnasında alıcıya teslim edilecek. Ekspertiz raporunu düzenleyen kişiler ekspertiz raporundaki bilgilerin taşıtın gerçek durumunu yansıtmasından sorumlu olacak.
Ekspertiz raporunda ikinci el motorlu kara taşıtının özellikleri, arıza ve hasar durumu ile kilometre bilgilerine yer verilecekken 8 yaş veya 160 bin kilometrenin üzerindeki ikinci el motorlu kara taşıtları için ekspertiz raporu alınması zorunlu olmayacak.
Satışa sunulan ikinci el taşıtının üzerinde kolaylıkla görülebilir ve okunabilir şekilde taşıta ilişkin tanıtıcı bilgilerin güncel olarak yer aldığı bir tanıtım kartı da yer alacak.
TSE standartlarına sahip Türkiye genelinde 76 adet oto ekspertiz kuruluşu bulunduğunu belirten sektör temsilcileri bu kadar az sayıda firma ile talebin karşılanamayacağına bunun ise ikinci el otomobil satışlarını durma noktasına getirebileceğine vurgu yapıyor.
TSE belgesi almayan firmaların büyük bölümü belge maliyetinin yüksek olmasından kaynaklı Türk Standartları Enstütütüsü'ne başvuramadığını da ifade eden Özgür, ''Mevcutta faaliyet gösteren bir ekspertiz firmasının belge alma masrafı 10 bin TL’yi aşıyor. Firmalara kolaylık sağlanarak sayının ivedilikle arttırılması gerekiyor.'' diye konuştu.