Uludağ Elektrik, faturalarda yeni bir uygulamaya giderek 'esnek fatura' dönemi başlattı. Buna göre vatandaş ödeme tarihini kendi belirleyecek. Uludağ Elektrik Perakende Satış A.Ş Müdürü Ali Erman Aytaç, yazlık ev, depo gibi alanlarda kullanılan elektrikte de fatura oluşturma sınırını kullanıcıların belirleyeceğini söyledi.
Enerji Bakanlığı’nın perakende satış ve dağıtım şirketlerinin müşterilerinin memnuniyetine özel önem vermesine yönelik sıkı takibi Uludağ Elektrik şirketinde etkisini gösterdi. Uludağ Elektrik Perakende Satış A.Ş Müdürü Ali Erman Aytaç, müşteri memnuniyeti kapsamında Türkiye’de ilk kez ‘esnek fatura’ uygulaması geliştirdiklerini söyledi. Bir grup gazeteciyle bakanlığının isteklerine yönelik yaptıkları uygulamalarını paylaşan Erman, Bursa, Balıkesir, Çanakkale ve Yalova’da görevli elektrik tedarik şirketi olarak 5 milyonluk nüfusa hizmet verdiklerini söyledi.
MAAŞ GÜNÜ ÖNEMLİ
100 civarındaki müşteri işlem merkezinde abonelik, fatura ödeme, bilgi güncelleme, güvence bedeli iadesi gibi hizmetleri sunduklarını kaydeden Erman, müşteri memnuniyeti uygulamaları ile elektrik borcundan dolayı kesme işlemlerinin yüzde 48 azaldığına dikkat çekti.
Fatura ödeme tarihi ile kullanıcıların maaş günlerinin biribirini tutmadığı dönemlerde vatandaşın sıkıntı yaşadığını gördüklerini belirten Aytaç, “Fatura son ödeme tarihi belirleme ile müşterilerimizin yaşadığı en büyük sıkıntılardan biri olan elektrik faturalarının son ödeme tarihlerinin, maaş günleri ile uyuşmaması sorunu vardı. Mevzuata göre, faturanın okunma gününün üzerine 10 gün eklenerek, son ödeme tarihi belirlenmesi gerekiyor. Bu sorunu çözmek adına, mevzuatı tüketici yönünden müsbet bir şekilde esnettik. Aynı kredi kartlarında olduğu gibi sayacın okunduğu tarihten bağımsız olarak, müşterilerimiz son ödeme tarihini kendileri belirleyebiliyor. Aradaki gün farkından dolayı da herhangi bir ücret almıyoruz” dedi.
ALT LİMİT SINIRI GELDİ
Esnek fatura uygulamasının içinde ikinci bir desteği de ‘ayarlanabilir fatura alt sınır uygulaması’ ile verdiklerini kaydeden Aytaç, müşterilerin kendilerinin fatura alt sınırını belirleyebildiklerini belirtti. Aytaç, bu kapsamda özellikle seyrek kullanılan yazlık ev, depo gibi alanlarda, kullanım seyrekliğinden kaynaklı unutkanlıklar sebebiyle çok düşük tutarda ödenemeyen faturaların can sıkmasını önlediklerini dile getirdi. Aytaç, “Artık müşterilerimizin mağdur olmaması için hayata geçirdiğimiz bu uygulama ile belirleyecekleri rakama kadar fatura kesmiyoruz” diye konuştu.