|

Bin akıncı bütün dünyaya dağılsın

Türkiye, bin kişilik ticari ataşe ekibi, bir misyon grubu kurup bütün dünyaya yaymalı. Elçiliklerde ekonomik seferberlik başlatılmalı. Bu kişiler, bulundukları ülkelerin iş ve ticaret imkanlarını en ince detayına kadar çalışmalı. İş adamlarını teşvik etmeli, onlara öncülük yapmalı. Bu projeyle her ülkeye ihracat en az iki katına çıkarılmalı.

Murat Palavar
04:00 - 16/08/2018 Perşembe
Güncelleme: 16:01 - 16/08/2018 Perşembe
Yeni Şafak
İş dünyasının ortak fikri: Türkiye’nin yurt dışındaki insan kaynağının güçlendirilmesi şart.
İş dünyasının ortak fikri: Türkiye’nin yurt dışındaki insan kaynağının güçlendirilmesi şart.

Türkiye'ye ihracatta yeni bir atılım döneme giriyor. Yeni Şafak’ın gündeme getirdiği yeni bir ticari ataşe atanması önerisine ihracatçılar büyük destek verdi. İhracat seferberliği kapsamında Türkiye’nin yurt dışındaki misyonlarına büyük görev düşüyor. İhracatçıya yurtdışında klavuzluk yapacak ticari ataşelerine ilave bin ataşenin daha atanmasının ihracat için büyük önem taşıdığını belirten iş adamları, Türkiye'nin bu alandaki eksikliğin hızlıca giderilmesi gerektiğini vurguladı. En az bin kişilik kadro takviyesi yapılmasının Türkiye'ye bu alanda büyük güç katacağını ifade eden ihracatçılarda, ticari ataşelerin yeni dönemde bir bürokrat gibi değil, tüccar gibi hareket etmesi beklentisi var.





TİCARETİ KOKLAMALI SİPARİŞ KOVALAMALI

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, ataşelerin niteliğine dikkat çekti. İhracatımızdaki en zayıf halkanın ataşelikler olduğunu kaydeden Gülle, “İyi niyetli arkadaşlarımız tenzih ederek söylüyorum bunu. Ancak ticari ataşelerin daha gelişmesi ve aktif hala gelmesi gerekir. Etkin ve yetkin olmaları lazım. Dünyayı bilen ve yetkinlikleri arttırılmış bir yapıya geçilmesi gerekiyor" dedi. Herbirinin tüccar gibi düşünmesi gerektiğine sözlerine ekleyen Gülle, şunları söyledi: "Türkiye'de yapı değişti. Bahane üretme dönemi bitti. Bu sistemde bahane üreten deşifre olur, sıkıntı çeker. Ataşelerimizin fahri birer ihracatçı olarak davranması gerekiyor. Ticari kokuyu alan, siparişi kovalayan bir nitelik kazanmaları şart”


SAYILARI YETERSİZ

İstanbul Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin (İHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Gültepe, ticari ataşelerin bir pazarlamacı gibi çalışması gerektiğini söyledi. Gültepe, Avrupa'da diğer ülkelerde daha çok çalışıp ihracatı büyütmemiz gereğine işaret etti. Ticari ataşelerin sektör temsilcileri ile birlikte hareket etmesi gerektiğini ifade eden Gültepe, "Birlikte hareket imkanı Türkiye'yi farklı bir yere getirir" dedi.


TÜCCAR GİBİ ÇALIŞSIN

İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, önderliğinde Türkiye'nin dünya siyasetindeki yerinin güçlendiğini ekonomik anlamada da ihracatçıların bunu taçlandırması gerektiğini söyledi. Güleç, "Üretmeye ve ihracata daha çok ihtiyacımız var. Daha fazla üreten Türkiye dünyadaki sorunları çözmede de daha güçlü olacak" dedi. Ticari ataşelerimizin ve müşavirlerinin daha verimli ve etkin olması gerektiğini söyleyen Güleç, bürokratların bir tüccar gibi hareket etmesi gerektiğini kaydetti.


Önemli bir güç

İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Haluk Okutur, ihracatçılar olarak ticari ataşeliklerin arttırılmasının ülkelerin mevzuatlarını bilmek ve ihracatın önündeki engellerin aşılması için oldukça önemli olduğunu söyledi. Okutur, “Bu, sadece ihracatın artması için değil, kültürlerin ilişkileri açısından da oldukça önemli bir husustur” diye konuştu.


İhracat için daha çok ataşe

İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Başkanı Mustafa Şenocak, daha fazla üretme geçmesi gerektiğini söyledi. Daha fazla ihracatın şart olduğunu söyleyen Şenocak, “Son dalgalanmalardan çıkışın tek yolu ihracattır. İhracatın daha çok artması için mutlaka ticari ataşeliklerimizin daha çok yerde açılması ve boş kadroların bir an önce doldurulması gerektiğini düşünüyoruz.” dedi.

#Ekonomi
#Ticari Ataşe
6 yıl önce