Doğru ürünü doğru yatırımcıyla buluşturmak için 11 milyon dolarlık bilgi mühendisliği yatırımı yapan CNR Holding, yatırımın meyvelerini toplamaya başladı. Big data (büyük veri) yatırımıyla fuarlara gelen alım heyeti sayısı yüzde 106 arttı.
Müşterilerin ilgi alanlarını, alışkanlıklarını izleyen ve analizini yapan bilgi mühendisliği yatırımı bir çok sektörde sıkça duyulur oldu. Bu yatırım, fuarcılıkta da meyvelerini veriyor. 2017 yılında Global Pazar İstihbarat Sistemi'ni (BIA) kurarak, big data/cloud (büyük veri/bulut) sistemlerine 11 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını söyleyen CNR Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Erem, böylece 2018'de düzenlenen fuarların yabancı alıcı sayısının yüzde 106 oranında arttığını aktardı.
240 KİŞİLİK TİM
Sistemin asıl amacının Türkiye'nin ihracatını artırmak olduğunu vurgulayan Erem, bunun için uygun alıcıları belirlemek üzere Pazar İstihbarat Ofisleri açtıklarını, bazı ülkelerde ise aynı amaçla yeni temsilcilik anlaşmaları yaptıklarını söyledi. Erem, “Dört farklı dilde 240 kişilik Global Pazar İstihbarat ekibimiz, öncelikle fuar düzenlediğimiz sektörlerde Türkiye'deki firmaların üretim bilgisini topluyor" dedi.
2 MİLYAR $’LIK KATKI
CNR olarak organize ettikleri fuarlarda bu yılın ilk 10 ayında 346 bin yabancı alıcıya ev sahipliği yaptıklarını söyleyen Erem, “Yabancı ziyaretçiler, seyahate, konaklamaya, yeme-içme ve diğer harcamalara toplamda 2 milyar $ harcadı” bilgisini verdi.