İzmir’in son yıllarda hızlı bir yapılaşma sürecine girdiğini belirten İTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş,
"Bina ve nüfus yoğunlukları artıyor ve yer değiştiriyor. Buna bağlı olarak araç sayısı da artıyor. Bugün İzmir’de trafikteki araç sayısı 1 milyon 300 bin civarına ulaştı. Bu artışlar kendini özellikle iş saatleri olmak üzere trafik yoğunluğu ve sıkışıklığı olarak gösteriyor"
dedi.
İzmir şehir merkezinin, coğrafi yapısı gereği körfez çevresindeki dar yerleşim bandında geliştiğini söyleyen Demirtaş,
Körfez çevresini dolaşan sahil bandındaki karayollarının ihtiyacı karşılamadığından
yapılan İzmir çevre yolunun da iş saatlerinde kilitlendiğini söyledi. Demirtaş,
"Odamız, İzmir’in EXPO 2015 adaylığı döneminde, İnciraltı ile Çiğli arasında bir bölümü tüp geçit ve bir bölümü asma köprü olmak üzere İzmir Körfez Geçişi Projesini hazırlatarak kamuoyu ile paylaşmıştır. Proje kapsamında, İnciraltı-Çiğli arası Körfez Geçişi Projesi kapsamında Yenikale-Alsancak Limanı arası gemi geçişine izin verecek şekilde bir tüp tünel, tüp tünel kazısından çıkacak malzeme ile Körfez ortasında plajları ve EXPO simgesi DNA kulesi ile yapay bir ada, devamında Çiğli’ye kadar uzanan bir asma köprü önerilmişti"
dedi.
"Kentin kuzeyi ile güneyi arası 6 dakikaya inecek"
Oda tarafından hazırlatılan İzmir Körfez Geçişi Projesi’nin, demiryolu ulaşımı da dahil edilerek 2012 yılı seçim döneminde, dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı,
’ın seçim vaadi olarak açıkladığı
içerisine dahil edildiğini hatırlatan Demirtaş, "İzmir Körfez Geçişi (İZKARAY) adını almış ve böylece bu tarihten itibaren bir devlet projesi haline gelmiştir. İzmir Körfez Geçişi Projesi, metropol
kentin kuzey ve güney yakası
arasında,
şehir merkezine girmeksizin 6 dakika
gibi çok kısa bir sürede ulaşımı sağlayacak, 3
1 kilometre sahil yolunda 19 kilometre, 55 kilometre uzunluğundaki çevre yolunda 43 kilometre kısalma
olacaktır. Sayın Başbakanımızın geçtiğimiz aylarda açıkladı,
3 milyar 520 milyon TL olması öngörülen İzmir Körfez Geçişi Projesi için 2017 yılı içerisinde yap-işlet-devret modeliyle ihaleye çıkılması 2023 yılına kadar tamamlanması bekleniyor"
ifadelerini kaydetti.
Projenin gerçekleşmesi öncesinde liman yaklaşım kanalı, körfez sirkülasyonu ve liman yaklaşım kanalını açma esnasında ortaya çıkacak malzemeden yapılacak yapay ada ile entegre edilmesi gerektiğini belirten Demirtaş, "Ayrıca tünel ile köprünün birleşme noktasındaki ada üzerinde simgesel bir yapı, rekreasyon alanları ve plajlar yaratılması projeye bir zenginlik katacak, İzmir halkının deniz ortasında keyifle zaman geçirebileceği bir alan yaratacak" diye konuştu.