Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunca, banka müşterilerine yönelik dolandırıcılık olayları konusunda uyarılarda bulunuldu.
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunun (BDDK) internet sitesinde yer alan açıklamada, banka müşterilerine yönelik dolandırıcılık olayları konusunda uyarılarda bulunuldu.
Son günlerde BDDK'ya ulaşan şikayetler ve basın yayın organlarında yer alan haberlerden, kendilerini BDDK personeli, Türkiye Bankalar Birliği çalışanı, danışmanlık şirketi yetkilisi, banka/sigorta yetkilisi, polis veya avukat gibi tanıtan kişilerin, banka müşterilerine çeşitli iletişim araçlarıyla ulaştıklarının belirlendiği ifade edilen açıklamada, bu kişilerin, bankacılık ürünlerine ait masraf ve komisyonlarla kredi kartı aidatlarının iadesini sağlayacakları, ödül verecekleri, para iadesi yapacakları ve banka hesaplarında sorun olduğunu söyleyerek bu sorunları giderecekleri gibi vaatlerde bulunduklarının tespit edildiği belirtildi.
Açıklamada şunlar kaydedildi:
"Bu itibarla herhangi bir dolandırıcılık olayına maruz kalınmaması açısından, kendilerini BDDK personeli veya bahsi geçen diğer kurum, kuruluş personellerinden biri olarak tanıtarak kişisel bilgileri veya cep telefonuna gönderilen şifreyi talep eden şahıslara itibar edilmemesi ve bir dolandırıcılık olayına maruz kalınmaması için kişisel bilgilerin korunması hususunda azami dikkat ve özen gösterilmelidir."