Yap, işlet, devret modeliyle ilgili de konuşan Bakan Karaismailoğlu, "Ülkenin hedefleri gerçekleştirmesi için bu yatırımları yapmamız gerekiyor. Kuzey Marmara Otoyolu, buna ihtiyacımız vardı. Olmasaydı, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden 5 saatte mi geçerdiniz. Birinci boğaz köprüsü yapıldığında o zaman da bu konular tartışılıyordu. Ne gerek var diyorlardı. Bugün 220 bin araç sadece birinci köprüden geçiyor. Kuzey Marmara Otoyolu’na Türkiye’nin ihtiyacı var. Bunun bedeli de yaklaşık 8 milyar dolar. 8 buçuk milyar doları ülkemizin bütçesinden kısa zamanda veremeyeceğim için bir finansal model hazırlıyorum. Bu maliyeti bakanlığımızdaki bürokratlar hazırlıyorlar. Sözleşme de de her yıl yatırılacak yatırım bellidir, her yıl ödeyeceğimiz para bellidir. Burada işletme maliyeti var. O işletme maliyetini de dikkate alıyor. Buranın işletme maliyeti 250 milyon dolar işletme maliyeti ama devlet buna karışmıyor. İstanbul Havalimanı 10 milyar euroluk bir yatırım. Devletimizin kasasından bir kuruş çıkmadan, yatırımı yatırımcıya yaptırıyorsunuz. 25 yıllık işletme süresi boyunca da 26 milyar euroluk kira geliri toplayacaksınız. Avrasya Tüneli 1,250 milyar dolarlık yatırımdır, yıllık işletme maliyeti 40 milyon dolardır. Biz kendimiz yapsaydık 1,250 milyar dolarlık cebimizden yatırıma para harcayacaktık. Fizibilitesi uygun projelerde yap işlet, devret projesi bizim önümüzdedir. Şu an devam eden projelerimiz, ilanda olan projelerimiz var" dedi.
Bakan Karaismailoğlu, "İstanbul’un hizmet istediğini belirten Bakan Karaismailoğlu, "Şehir içinde kaliteli, güvenli, konforlu bir toplu taşıma hizmeti yerel yönetimlerin birinci görevidir. Bizim de önemli metro yatırımlarımız var. 104 kilometre metro yatırımımız var. Önümüzdeki günlerde dünyanın birincisi en iyi ve en yoğun havalimanı olan İstanbul Havalimanı Metrosu’nu da hizmete alacağız. 120 kilometre hızla dünyanın en hızlı metrolarından bir tanesi ve Türkiye’nin en hızlısı. İstanbul’a nefes aldırmak ve işletmeyi de sağlamak lazım. Mavi hatlar, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin elinde olan ve bitirmesi gereken hatlardır. Onların da uzunluğu 100 kilometredir ama maalesef bunlar bitmediği için biz bitirsek bile yarım kalıyor. Eksik kalıyor, bu hatların hepsi İstanbul ulaşım ana planı çerçevesinde planlanmış ve birbirini tamamlayan hatlardır. O yüzden bir an önce onların da akıllarını başlarına toplayıp İstanbul’a hizmet etmeleri gerekiyor. Eş zamanlı yürütülmesi gerekiyor. İETT olsun, raylı sistemler olsun, taksi, minibüs, entegre edilerek İstanbul’a nefes aldırmak ve İstanbul’daki bu işletmeyi de sağlıklı şekilde sağlamak lazım. Yoksa şehir yaşanmaz hale dönüşür" diye konuştu.