Bilgi Kartları Markaların inançları sömürdüğü 10 gizli özellik
​Markaların inançları sömürdüğü 10 gizli özellik

Markaların inançları sömürdüğü 10 gizli özellik

Muhammed Hubeyb Karaca Yeni Şafak
İnsanoğlunun alışveriş yapma nedenleri yüz yıllar içinde büyük bir değişime uğradı. İhtiyaç hasıl olduğunda o ihtiyacı gidermek için alışveriş yapıp, eskiyene kadar onunla idare edilen dönemlerden, markaların çoğalmasıyla birlikte kar-zarar hesabı ile alışveriş yapma dönemine geçildi. Ancak burada üreticiler için büyük bir sıkıntı vardı: Aynı vaatlerde bulunan, aynı işlevi gören ve neredeyse aynı fiyatta olan onlarca marka vardı ve onlar arasından sıyrılmaları gerekiyordu. İşte bu noktada pazarlama devreye girdi ve zaman içinde insanoğlunun alışveriş yapma nedenleri olağanüstü bir değişiklik gösterdi. Çünkü markalar bir şeyi keşfetmişlerdi: Önemli olan ürünün kendisi değil, tüketicinin onu nasıl algıladığı. Bu anlayış çerçevesinde artık tüketicinin mantığına değil, duygularına hitap etme dönemi başladı. Önceleri insanların huzur, rahat hissetme, üstünlük duygusu ve lüks isteklerine yönelik pazarlamalar yapan şirketlerden bazıları ise bununla yetinmedi ve insanların inançları dahil her noktaya kimse fark etmeden sızdı. Nöropazarlama ve marka uzmanı Martin Lindstrom’un dünya çapındaki 7 milyon dolar bütçeli ve 3 yıl süreli araştırması tüm ayrıntılarıyla gerçekleri ortaya serdi ve markaların inançlar üzerinden nasıl hareket ettiğini kanıtladı.
12 KART
BAŞLA
FİHRİST
  1. Dünyada var olan inançların ortak noktaları
  2. Aidiyet duygusu
  3. Net bir vizyon
  4. Düşmanlara karşı güçlü olma
  5. Duyulara seslenme
  6. Öykü anlatımı
  7. İhtişam
  8. İnanç yayma
  9. Simgeler
  10. Gizem
  11. Ritüeller
  12. Sonuç