Türkiye'nin bir bir tamamladığı bu projelerinin salt Türkiye için bir anlamı olduğunu düşünürsek de, yanılmış oluruz.
Kendilerine zor günlerinde yaptığımız yardımlar ve onları yalnız bırakmamış olmamıza rağmen süregelen Fars bürokrasisinin düşmanlığını aşabilseler, bu proje esasen İran'ın da dünya ile entegrasyonunu sağlayacak bir proje.
Türkiye'nin, üzerine yığdırılmaya çalışılan tüm bunaltıcı sorunlara rağmen, neden özgüvenini yitirmemesi gerektiğini, bulunduğumuz Avrasya coğrafyasının, tüm çıkış arayışındaki ülkelerine neden ilham kaynağı olduğumuzu hatırlatan bir projeler demetinden söz ediyoruz.
Türkiye'nin etrafındaki ateş çemberi, Suriye ve Irak'taki kaotik durum, Rusya'nın içinde bulunduğu kargaşa ve Avrupa Birliği ile aramızda, istenen ölçüde ilerleme kaydedemeyen mülteci sorunu gündemimizi yeterince meşgul ediyor. Bu nedenle, doğaldır ki, Güney Çin Denizi'nde ne oluyor, Çin niçin orada devasal bir askeri üst inşa ediyor; ABD niçin kimi ülkelerle birlikte askeri tatbikat yapıyor, çok ilginizi çekmemiş olabilir. Ama, önümüzdeki 10 yıl askeri ve siyasi çatışma alanı namzedi gibi
Bu durumda, Pasifik kıyalarından, Atlantik kıyılarına, yeni İpek Yolu olarak adlandırabileceğimiz bir güzergah üzerinde, dünya ekonomisi karayolu ve demiryoluna dayalı yeni bir ulaşım koridorunu konuşuyor olacak.
Bu durum, aynı zamanda, Marmara ve Kuzey Ege ve Batı Karadeniz'i karayolu, demiryolu, denizyolu ve İstanbul'da tamamlanacak beş terminalli 3. Havalimanı projesi ile, havayolu taşımacılığında küresel bir kavşak noktası ve küresel bir lojistik merkezi olma konumuna taşıyacak.
Bu durum, aynı zamanda küresel nitelikli iş gücü açısından da Türkiye'yi bir cazibe merkezi haline getirecek ve 'İstanbul bölgesel finans ve ticaret merkezi' projesine de can damarı olacak bir süreci de oluşturacak.
Türkiye, Başbakan Davutoğlu'nun başkanlığındaki bir heyetle, Brüksel'de gerçekleşen
Ama, Avrupa Birliği tarafı, acıdır, Macaristan'ın veto tehdidi ile karşı karşıya.
hem de Almanya ve Merkel'in AB'ye liderlik anlamında, önemli bir sınavdan geçmesine şahit olacağız. Burada, Macaristan ölçeğinde bir ülkenin veto hakkını kullanmaktan söz etmesi, ima etmesi, esas öncü aktörlerin, öne çıkmadan, Türkiye'nin net taleplerinin bir kısmını törpülemeye kalkmalarıdır.
BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez. BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz. Piyasa verileri iDealdata Finansal Teknolojiler A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. BİST hisse verileri 15 dakika gecikmelidir.