Kriz iletişimi yönetimi , pek çok firmayı ve yöneticiyi tedirgin eden, hatta korkutan bir süreçtir… Çok da haksız oldukları söylenemez, ufacık bir hata, eksiklik, yanlış bir ifade krizin büyümesine, hasarın artmasına, itibarın daha da zedelenmesine yol açabilir. Ancak, şartlar ne olursa olsun, kimse çaresiz değildir… Anadolu Sigorta ’dan, iletişim ajansı aracılığıyla, siber saldırı konulu bir eposta aldık. 10 Aralık saat 02.12’de posta kutumuza düşmüş. Mesajda şöyle deniliyor: “Değerli Basın Mensubu,
, pek çok firmayı ve yöneticiyi tedirgin eden, hatta korkutan bir süreçtir… Çok da haksız oldukları söylenemez, ufacık bir hata, eksiklik, yanlış bir ifade krizin büyümesine, hasarın artmasına, itibarın daha da zedelenmesine yol açabilir. Ancak, şartlar ne olursa olsun, kimse çaresiz değildir…
’dan, iletişim ajansı aracılığıyla,
konulu bir eposta aldık. 10 Aralık saat 02.12’de posta kutumuza düşmüş. Mesajda şöyle deniliyor:
“Değerli Basın Mensubu, 9 Aralık 2024 saat 23:20’de internet altyapımıza gerçekleştirilen siber saldırı sonucunda Sigortam Cepte uygulamamız üzerinden yapılan işlemlerimizi geçici olarak durdurmuş bulunmaktayız. İlk aşamada yapılan incelemelerde sorunun, mobil uygulama mesaj servisimize yetkisiz erişim kaynaklı olduğu anlaşılmıştır. Müşterilerimize ait tüm hesap ve kişisel bilgilerin güvende olduğunu belirtir, sorunun en kısa zamanda çözüleceğini bilginize sunarız. Detaylı değerlendirmelerimizin ardından ulaşılan bilgiler kamuoyu ile tekrar paylaşılacaktır.”
Firma, 10 Aralık sabahı
’da sosyal medya hesaplarından yayınladığı ikinci açıklamada saldırının mesajlaşma sistemiyle sınırlı kaldığını bir kez daha vurgulayarak şirketin veri tabanları ve güvenlik alt yapısının etkilenmediğini, geçici olarak kapatılan uygulamanın da gün içinde hizmet vermeye başlayacağını belirtti.
10 Aralık günü, konuyla ilgili yayınlanan haberlere bir göz attık… Etkili ve geniş kitlelere ulaşan mecralarda konu, Firma’nın açıklamasıyla birlikte verilmişti. Söz konusu şartlar altında olabilecek en iyi sonuca ulaşmış görünüyorlardı.
Nedeni şu… Bir kere
aksiyon almış, gece yarısı yaşanan bir olay için önce basın mensuplarına bilgi iletmişlerdi. Ertesi gün haberin yayılacağı, durumun kontrol altında olduğu belirtilmezse ‘köpürtüleceği, abartılacağı’ saha,
olabileceğinden en doğru ‘aracılara’ böylece ulaşmışlardı.
Krizin
yönetmek için
de etkili olmuş görünüyor. Dijital uygulamada yaşanan bir sorundan etkilenecek hedef kitleyi yine dijital kanallarda aramak gerekir. Firma da böyle yapmış, gün içinde sosyal medya hesabından yayınladığı mesajla yine bilgi vermişti.
Açıklamaların
ve
olması,
ve
bir biçimde durumu ve
anlatması da sürecin doğru yönetilmesinde etkili olmuştur…
Kasım indirimleri ‘ilk kez’ dikkatimizi çekti
Aralık ayının ortasına geldik, nerden çıktı Kasım indirimleri diye düşünenler için hemen açıklayalım. Moda markası
, düzenlediği “Kazandıran Kasım” kampanyasında müşterilerinin
’lik tasarruf sağladığını açıklamış. Kasım indirimleri sırasında firmanın web sitesini ziyaret eden 17 milyon kişi dakikada 24 ürün satın almış.
Kasım indirimleri bir süredir diğer
’ iletişimleri arasındaki yerini aldı. Tüm markaların yüklendiği, ancak söyleyecek, vaat edecek yeni, kendilerini rakiplerden farklılaştıracak bir şeylerinin olmadığı günler…
DeFacto ise yukarıdaki açıklamayı yaparak iletişim çalışmalarının birkaç adımını birden yerine getirmiş… İlki, ‘
’ anlamına geldiğinden çok sık tekrarlanmasını tavsiye etmediğimiz
’a dair iletişim. Fakat onu, tam da hedef kitlenin en merak edeceği, yani “Bu beni neden ilgilendirsin” sorusunu cevaplayarak yaptıkları için pürüzsüz biçimde hayata geçirmişler…
Aynı anda eskilerin “fikri takip” dediği ‘
’ adımını atarken, satış rakamlarını değil, tüketicilerine kazandırdıklarını da açıklayarak ‘
’yı
da sağlamışlar.
500 yıl sonra, nihayet!..
Kültür ve Turizm Bakanlığı
onaylı İstanbul’un ilk kahve müzesi
“Beta Yeni Han 1554 Kahve Müzesi”
açılmış. Mekân, tarihte, İstanbul’un bilinen ilk kahvehanesi olma özelliğini de taşıyormuş.
Daha önce sırasıyla Emin, Tahmis, Hasırcılar isimleriyle anılan Han’ın restorasyonu sırasında gün yüzüne çıkan
müze olarak hizmete açan
, kahvenin zengin tarihini, üretim süreçlerini ve kültürel önemini ziyaretçilere tanıtmayı amaçlıyormuş.
Bilindiği gibi, Türk kahvesinin
tarafından “Somut Olmayan Kültürel Miras” olarak kabul edildiği 5 Aralık, “Dünya Türk Kahvesi” günü olarak kutlanıyor. Biz de geçen hafta yayınlanan yazımızda bu önemli kültür ögemizin tanıtımı için yeterli adımların atılmadığından dem vurmuş, sitemlerimizi dile getirmiştik.
Henüz görme fırsatı bulamadığımız Kahve Müzesi ise seçilen mekân başta olmak üzere doğru sonuçlar vadediyor gibi görünüyor. Bilimsel
anlayışı ve etkili iletişim teknikleriyle ele alınırsa ülkemize kıymetli katkılar sunması için bir engel yok…
‘Sorumlu iletişim politikası’ da ne acaba?
Alarko Şirketler Topluluğu
, global kabul görmüş sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde şekillendirdiği
Sorumlu İletişim Politikası
’nı kamuoyuyla paylaşarak anlamlı bir ilke imza atmış. Gönderdikleri
nde böyle diyorlar…
Bir iletişim profesyoneli olarak kayıtsız kalamadık tabii. Büyük bir iştahla bülteni okuyuverdik… Sonuç; sıfır…
Neyse ki bültenin sonuna yerleştirdikleri bağlantıyla bu ilkelere ulaşılabiliyordu. Üşenmedik, 38 sayfalık belgeyi taradık… Daha çok
için hazırlanmış, genel birtakım ifadelerle donatılmış, önemli olmasına önemli vaatler içerse de ‘spesifik’ adımlar, örnekler olmaksızın “boş sözler” gibi algılanabilecek bir sunum vardı karşımızda…
Alarko Şirketler Topluluğu, 70 yıllık geçmişiyle ülkemizdeki başarılı ve değerli kurumlardan biridir. Gayet yerinde bir iddiayla ortaya koydukları “Sorumlu İletişim Politikası” için de ciddiyetle çalışıldığına gayet eminiz. Ancak iş bazen onun nasıl anlatıldığında tıkanıverir… Umarım bu duruma kurban gitmez, konuyu bir an önce
ve hedef kitle için bir
ifade edecek biçimde tekrar gündeme getirirler…
Çünkü iletişimin ana hedefi; manaya dayalı
dır…
#kriz yönetimi
#yönetici
#Ali Saydam